لوکاشنکو در پاسخ به تهدید رهبران لهستان: اگر می‌توانید مرز را ببندید!

لوکاشنکو در پاسخ به تهدید رهبران لهستان: اگر می‌توانید مرز را ببندید!



رئیس جمهور بلاروس گفت: بلاروس خواهان رویارویی با لهستان نیست، اما منتظر پاسخ اتحادیه اروپا در مورد پذیرش ۲۰۰۰ مهاجر سرگردان است.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می‌کند که در واکنش به تحریم‌های اروپا، هزاران مهاجر و آواره را از خاورمیانه از طریق لهستان، لیتوانی و لتونی به مرزهای اتحادیه اروپا انتقال می‌دهد. مینسک دامن زدن به این بحران را رد می کند.
ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، هشدار داده که بحران مهاجران در مرز بلاروس ممکن است مقدمه‌ای برای  «چیزی بسیار بدتر» باشد و گارد مرزی لهستان گفت که نیروهای بلاروس همچنان مهاجران را به مرز منتقل می کنند. به نقل از خبرگزاری بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که نمی‌خواهد اوضاع تشدید شود. وی تاکید کرد: ما باید به لهستانی‌ها، به همه آنها بفهمانیم وحشی و خواهان رویارویی نیستیم. نیازی به این کار نیست، ما درک می کنیم که اگر زیاده‌روی کنیم، جنگ اجتناب ناپذیر می‌شود.
لوکاشنکو افزود: و این یک فاجعه خواهد بود. ما این را به خوبی درک می‌کنیم. ما هیچ نوع شعله‌ور شدن تنش‌ها  را نمی‌خواهیم. لوکاشنکو همچنین گفت که اصرار دارد آلمان برخی از مهاجران را بپذیرد و از عدم تماس اتحادیه اروپا با مینسک در مورد این موضوع شکایت کرد. وی تصریح کرد: منتظر پاسخ اتحادیه اروپا هستم. آنها حتی به آن (مشکل)
نگاه نمی کنند.