نوروزی شاد در پیش است

نوروزی شاد در پیش است


چیزی به بهار نمانده؛ كه البته همین هم تا پلكی برهم گذاشته و به ناز باز كنید، می‌گذرد. این روزها خیلی‌ها در تكاپوی خانه تكانی‌اند تا بهترین دید و بازدیدهای نوروزی را به رسم و آیین كهن به جای بیاورند و بسیاری هم ترجیح می‌دهند چمدان سفر ببندند و راهی جاده‌ها شوند و ایرانگردی كنند. متولیان گردشگری اما حواسشان هست كه باید شرایط میزبانی از هموطنان را در جاده‌ها و شهرها و روستاها فراهم كنند، پس جلسات هماهنگی خدمات سفرشان كه كارگروهی است متشكل از مسؤولان همه نهادها و سازمان‌های كشوری و استانی، چندی است راه‌اندازی شده و هربار یك خروجی دارد. آخرین خروجی از این جلسات این خبر بود كه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ گونه افزایش قیمتی در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 98 نخواهد بود. خبری كه معاون گردشگری كشور به آن اشاره كرده و گفته آخرین روزهای پایانی سال مقارن با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) است، بعد از آن عید نوروز را داریم و نیمه فروردین نیز مقارن با عید مبعث است و امسال در واقع ما سه عید داریم كه تقارن این اعیاد ملی و مذهبی با یكدیگر می‌تواند باعث ایجاد نشاط مضاعف در جامعه شود.
ولی تیموری با تاكید بر این‌كه ایجاد نشاط و شادابی و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران یكی از مهم‌ترین وظایف ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر است و از آنجا كه گردشگری یك موضوع فرا بخشی است، همه باید كمك كنند تا در نوروز امسال شاهد تسهیل سفر برای هموطنان باشیم.
وی تاكید كرد خوشبختانه همكاری خوبی با سازمان صدا و سیما داریم با این حال انتظار داریم صدا و سیما در نوروز 98 به شكل ویژه‌تری به معرفی خدمات سفر و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم و ... بپردازد.