اهمیت بازگشت سنت‌های‌قدیمی

اهمیت بازگشت سنت‌های‌قدیمی

یکی از سنت‌های قدیمی و محبوب ژاپنی‌ها، با یک مجموعه تلویزیونی با تماشاگران این کشور تجدید دیدار می‌کند. نینجاها نه فقط در ژاپن که در بقیه جهان هم از شهرت بالایی برخوردارند، در اکشن خانوادگی «خانه نینجاها» دست به یک‌سری ماجراجویی هیجان‌انگیز بومی می‌زنند.

تماشاگران تلویزیون در تمام دنیا نینجاها را به‌عنوان قهرمانان افسانه‌ای ژاپن می‌شناسند که یک زندگی شبح‌وار دارند و به دلیل مهارت‌های خود در حملات ناگهانی‌شان شهرت دارند. سبک جنگاوری آنها خاص است و با وجود شهرت فراوان هنوز هم برای عموم مردم جهان حکم یک متولوژی مبهم و ناشناخته را دارند. داستان خانه نینجاها که برای پخش در اواسط سال 2024 آماده می‌شود، ماجراهای خودش را از دوران کهن به فضایی امروزی و معاصر می‌آورد و در آن زندگی و فعالیت‌های خانواده  تاوارا  به تصویر کشیده می‌شود.
تاواراها آخرین بازماندگان خاندان کلاسیک نینجا هستند. بعد از اتفاقات ناگواری که در گذشته‌های دور برای این خانواده رخ داده، آنها ریشه‌های کهن نینجایی خود را به دست فراموشی سپرده و زندگی مردمان عادی را در پیش گرفته‌اند. با وقوع اتفاقی پیش‌بینی نشده، حالا خانواده تاوارا باید دوباره به میدان برگشته و سنن نینجایی خود را به کار گیرد تا با بزرگ‌ترین بحران تاریخ کشور ژاپن مقابله کند. این بحران زندگی تمام ملت ژاپن را در خطر نابودی قرار داده و تنها نینجاها با قدرت‌های نامحدود خود هستند که می‌توانند جلوی یک مصیبت بزرگ را بگیرند.
نقش اصلی خانه نینجاها را کاکو کنتو بازی می‌کند که از چهره‌های سرشناس دنیای هنر و سرگرمی ژاپن به‌حساب می‌آید و دوستداران زیادی در داخل کشور خود و بقیه کشورهای همسایه دارد. او که برای تماشاگران بقیه دنیا چهره چندان آشنایی نیست، از تهیه‌کنندگان خانه نینجاها هم هست. منتقدان تلویزیونی در ژاپن با آن‌که هنوز زمان پخش این مجموعه فرا نرسیده از آن به‌عنوان اثری بی‌همتا، یگانه و بی‌نظیر اسم می‌برند و پیش‌بینی موفقیتی کلان برایش در زمان پخش می‌کنند. 
دیو بویل، کارگردان مجموعه هم می‌گوید: «با اضافه کردن عناصر جاسوسی به این داستان تاریخی، سعی دارم تماشاگران بیشتری را جذب تماشای این محصول بومی کنم تا بتواند رقابت خوبی با همتایان غربی‌اش کند. ماموریت مخفی نینجاهای داستان به ماجراها رنگ و بویی جاسوسی می‌دهد و ادغام آن با ملودرامی خانوادگی، کمک می‌کند تا سنتها و فرهنگ ژاپن در بهترین شکل ممکن در معرض دید عموم تماشاگران قرار بگیرد.» نکته جالب در رابطه با خانه نینجاها این است که طرح اصلی فیلمنامه آن متعلق به کاکو کنتو است. او می‌گوید از کودکی طرفدار داستان‌های نینجایی بوده و همیشه می‌خواسته کاری هنری در این رابطه انجام دهد./ اسکرین اینترنشنال

کیکاوس زیاری - گروه رسانه