شکستی دیگر برای امپراتوری‌دروغ

پروژه کشته‌سازی ناکام این‌بار «آرنیکا»

شکستی دیگر برای امپراتوری‌دروغ

 در حالی‌که رسانه‌های معاند همچنان تلاش می‌کردند تا از فوت آرنیکا قائم‌مقامی برای پیشبرد پروژه ‌کشته‌سازی بهره‌برداری‌ کنند اما بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرایم جنایی تهران با رد مرگ این دختر در اغتشاشات، پرده از ماجرای مرگ این دختر 17ساله برداشت. پدر آرنیکا هم از فردی که از دخترش در بیمارستان عکس گرفته و منتشر کرده بود  شکایت کرد تا دروغگویان بزرگ دوباره رسوا شوند.

23 مهرماه امسال بود که دختر 17ساله‌ای به نام آرنیکا قائم‌مقامی از اتاق خواب خود در طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی به پایین سقوط کرد و به‌شدت مصدوم شد. با اطلاع خانواده از این ماجرا او به بیمارستان منتقل شد که 10 روز بستری بود و پس از آن فوت کرد. درحالی‌که خانواده آرنیکا شکایتی بابت مرگ او نداشتند، هفت روز بعد، شبکه‌های معاند شروع به جریان‌سازی از این ماجرا کرده و مدعی بودند این دختر در جریان اغتشاشات جان خود را از دست داده است. با این جوسازی در فضای‌مجازی، تحقیقات پلیسی و قضایی آغاز و معلوم شد مرگ وی تنها به علت سقوط از ارتفاع بوده و دلیل دیگری نداشته است.
پدر دختر نوجوان دیروز در شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 (امور جرایم جنایی) برای سیر مراحل قانونی مراجعه کرد و به بازپرس پرونده گفت؛ در رابطه با مرگ دخترش شکایتی ندارد. او به بازپرس اعلام کرد که دخترش در اغتشاشات حضور نداشته و زمانی که وارد اتاق او شده بود، متوجه شد دخترش به پایین سقوط کرده و پس از آن با اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شده است. آی‌پی تلفن همراه دخترش هک شده و عده‌ای از عکس‌های او به عنوان ضرب و جرح در اغتشاشات سوءاستفاده کرده و آن را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که از عاملان این موضوع شکایت دارد.
ساسان قائم‌مقامی، پدر آرنیکا درباره حادثه سقوط دخترش به خبرنگاران ‌گفت: «صبح روز شنبه به اتفاق همسرم به اتاق دخترم رفتیم تا او را برای رفتن به مدرسه بیدار کنیم که پس از ورود به اتاق با پنجره باز مواجه و متوجه شدیم دخترم به داخل حیاط خانه سقوط کرده است. با اورژانس تهران تماس ‌گرفتیم و پس از آمدن آمبولانس از آنها خواهش کردم تا دخترم را به بیمارستان «گاندی» ببرند اما تکنیسین آمبولانس گفت چنین چیزی امکان ندارد و باید به نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کنیم که بیمارستان گلستان نداجا پیشنهاد شد. من دنبال آمبولانس حرکت کردم و پنج، شش دقیقه بعد به بیمارستان رسیدیم که دخترم در همان ورودی اورژانس دچار ایست قلبی شد که او را احیا کردند. لگنش هم که دچار دررفتگی شده بود، جا انداختند و پس از آن دخترم به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.»
او در ادامه با تاکید بر این‌که غیر از سقوط از بلندی هیچ مسأله دیگری را علت مرگ دخترش نمی‌داند ادامه داد: «تمام مطالب منتشر شده در این باره را تکذیب می‌کنم. دخترم هشت روز در آی‌سی‌یو بستری بود و متاسفانه روز شنبه فوت کرد  در حالی‌که توییت منتشر شده در این مورد، مربوط به روز جمعه و در شرایطی است که هنوز دخترم در قید حیات بود. نمی‌دانم چه کسی توانسته با گوشی تلفن‌همراه وارد بخش آی‌سی‌یو، جایی که همیشه هفت‌هشت نفر در آن حضور دارند، شود و از دخترم عکس بگیرد. من از منتشرکننده عکس شکایت دارم و از قاضی نیز خواهش کردم تا پیگیر این قضیه باشد.»
میثم حسین‌پور، بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرایم جنایی تهران با تایید جزئیات این خبر به جام‌جم گفت: «شنبه یکم آبان، مامور کلانتری پاسداران در تماسی تلفنی، گزارش یک مورد فوتی را اعلام کرد. پدر متوفی در مراجعه به کلانتری، مجوزهای لازم برای کفن و دفن را دریافت و مانند سایر پرونده‌ها دستورات لازم صادر و مراسم خاکسپاری نیز انجام شد. پس از مدتی، خبر کذبی مبنی بر فوت متوفی در اغتشاشات و به دلیل ضربات وارده به سر منتشر شد. تحقیقات کامل انجام و طبق اعلام پدر متوفی مشخص شد وی 10روز پیش و به دلیل سقوط از طبقه چهارم منزل فوت کرده است. وی 10روز تحت مداوا بود و روز شنبه فوت کرد. نکته‌ای که در این پرونده وجود دارد این است که چرا متوفی به بیمارستان ارتش منتقل شد. باید گفت مانند تمام کشورها، فرد بیمار باید به اولین و نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شود که درخصوص متوفی، نزدیک‌ترین بیمارستان به محل حادثه که تنها شش دقیقه فاصله داشته، مرکز درمانی ارتش بوده است. سپس متوجه شدیم که فاصله بین تخت متوفی تا پنجره اتاق خواب یک متر و نیم و پایین بوده است. دستور علت‌شناسی و سم‌شناسی صادر شد تا برای ما مسجل شود آیا متوفی دچار افت فشار شده یا شب‌روی در خواب داشته یا قرص مصرف کرده است. براساس گزارش اعلامی پزشکی قانونی، پارگی کبد و طحال به دلیل ضربه وارد شده به شکم در اثر سقوط و شکستگی لگن در متوفی مشاهده شده است. در پایان عنوان شده که در اغتشاشات، ضربه به سر متوفی وارد شده است، در حالی‌که حسب اظهارات پدر متوفی، وی چهار روز قبل از سقوط از خانه خارج نشده است و به دلیل خصلت درونگرایش در جمع دوستان نیز شرکت نمی‌کرد، چه برسد به این‌که در اغتشاشات حضور داشته باشد.»