واکنش ایران به نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس

واکنش ایران به نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس

سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن اتهامات بی‌اساس بیانیه پایانی نشست ۴۳سران شورای همکاری خلیج‌فارس، صدور این‌گونه بیانیه‌ها را تکرار سیاست شکست خورده ایران‌هراسی خواند که فقط می‌تواند تلاشی بیهوده برای پوشاندن اقدامات بحران‌آفرین برخی کشورهای این شورا در حمایت مالی، سیاسی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی و زخم عمیق مردم رنج‌دیده کشورهای بحران‌زده منطقه باشد.

ناصر کنعانی با یادآوری تحمیل هزینه‌های هنگفت جانی و مالی بر مردم منطقه از ناحیه سیاست‌های مخرب برخی از اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، از این شورا خواست در رویکردهای خود در قبال مسائل منطقه‌ای تجدیدنظر کنند و مسیر سازنده را برگزینند.
کنعانی بیانیه این شورا درخصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان را مردود دانست و افزود: کشورهایی که تمام تلاش خود را برای ناکام گذاشتن توافق هسته‌ای به کار بسته بودند، اکنون با نادیده گرفتن پایبندی کامل ایران به برجام و قوانین بین‌المللی، نسبت به اقدامات مشروع ایران معترض شده‌اند. کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر امنیت درونزای منطقه و رعایت هنجارهای بین‌المللی، هیچ‌گونه مداخله‌ای را در سیاست‌ها و برنامه‌های فناوری و دفاعی خود برنمی‌تابد.