کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

مسمومیت 95 دانش‌ آموز
۵۹ نفراز دانش‌آموزان مدرسه‌ای در شهر اردبیل بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن  به بیمارستان منتقل شدند. 
کلام ا...صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تسنیم گفت: 59 دانش‌آموز در پی حادثه مسمومیت با منوکسیدکربن در مدرسه فرزانگان به مراکز درمانی شهر اردبیل منتقل شدند که حال آنها رضایتبخش است. این در حالی بود که سیدعبدا... طباطبایی‌، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل درباره وقوع حادثه مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه فرزانگان اردبیل‌ گفت: پس از وقوع این حادثه، موضوع مورد بررسی قضایی قرار گرفت. دستورات لازم برای بررسی جوانب وقوع این حادثه صادر و در دادستانی استان پرونده‌‎ای نیز در این رابطه تشکیل شده است. معاون دادستانی نیز در بیمارستان حضور یافت و وضعیت آنها را در آنجا بررسی کرد. بررسی‌های اولیه نشان می دهد نشت گاز منواکسید کربن از موتورخانه مدرسه باعث این حادثه شده است. 

بازداشت قاتل قبل از فرار
مردی که با شلیک گلوله دو مرد را در شهرستان زرندیه به قتل رسانده و به ارومیه رفته بود و از آنجا قصد فرار از کشور را داشت بازداشت شد.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس اعلام پلیس آگاهی استان مرکزی مبنی بر این که فردی به اتهام دو فقره قتل عمدی در شهرستان زرندیه استان مرکزی متواری و به منظور خروج از کشور وارد شهر ارومیه شده است تحقیقات در این باره آغاز شد. این متهم در پوشش اتباع خارجی قصد خروج از کشور را داشت که شناسایی و بازداشت شد. متهم اعتراف کرد که آن دو نفر را با استفاده از سلاح شکاری به انگیزه اختلاف و درگیری که با آنها داشته به قتل رسانده است . 

قتل به خاطر اختلاف قدیمی
مردی که در پی اختلاف قدیمی مردی را کشته و متواری شده بود، بازداشت شد.
رهنگ امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی صومعه‌سرای استان گیلان به سایت پلیس گفت :کشف جسد فردی در حاشیه اتوبان ضیابر به صومعه‌سرا،  از سوی اهالی به پلیس گزارش شد. همزمان با حضور ماموران در آنجا و بررسی‌های اولیه معلوم شد جسد متعلق به مردی حدودا 33 ساله بوده که براثر اصابت متعدد شیء نوک‌تیزی به قتل رسیده است. در ادامه تحقیقات هویت مقتول به دست آمد و خانواده‌اش شناسایی شدند. معلوم شد که او با مردی اختلاف داشته و احتمال می‌رفت او مرتکب قتل شده باشد که وی در کمتر از 48 ساعت از قتل در شهرستان رشت بازداشت شد. متهم 22 ساله در جریان تحقیقات گفت که با مقتول اختلافات قدیمی داشته و همین باعث شده در خیابان او را به قتل برساند. 

توقیف کامیون لوازم آرایشی 
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه کامیون حامل لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از 10میلیارد ریال در ارومیه خبر داد. 
سردار رحیم جهانبخش به پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید کلانتری هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور ارومیه - تبریز به کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. در بازرسی از کامیون توقیف‌شده، 11هزار و 488 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین 200 جفت کشف خارجی به صورت قاچاق به ارزش تقریبی 14 میلیارد ریال کشف شد.کامیون توقیف و مردی در این رابطه بازداشت شد. 

بازداشت 01 مظنون به قتل
10 نفر مظنون در ارتباط با قتل کارمند حراست شرکت نفت در رامشیر بازداشت شدند. 
سرهنگ سیدعارف سیاحی، فرمانده انتظامی رامشیر استان خوزستان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: صبح 25 دی امسال غلامرضا خالدی به همراه یک نیروی گشت، هنگام تردد در محدوده ایستگاه تقویت گاز شماره ۵ مارون (حوالی روستای چارات بخش مشراگه شهرستان رامشیر) با سارقان مسلح درگیر شد که با شلیک گلوله فوت شد و دیگر همکار او نیز زخمی و در بیمارستان بستری شد.  عاملان این قتل تحت تعقیب بودند که دیروز 10 نفر به عنوان مظنون در این پرونده بازداشت شدند. یک قبضه کلاش، یک قبضه کلت کمری، ۷ تیغه خشاب و ۶۰ فشنگ جنگی از آنها کشف شد.