عامل شهادت مامور پلیس پای میز محاکمه

عامل شهادت مامور پلیس پای میز محاکمه

دزد خشن که هنگام فرار مامور کلانتری 106 نامجو را به شهادت رسانده بود، به‌زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، عقربه‌ها ساعت 5 بامداد یکشنبه سیزدهم شهریورماه را نشان می‌داد که ماموران کلانتری 106 نامجو در تماس تلفنی با بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جرایم‌جنایی، خبر شهادت استوار امیر کیوان‌لو را توسط یک سارق جوان در خانه‌ای در میدان سپاه اعلام کردند.
به این ترتیب بازپرس همراه با ‌تیم‌ جنایی خود راهی محل حادثه شدند و در تحقیقات میدانی پی بردند، سارق 21 ساله که عامل جنایت است پس از وارد شدن به خانه‌ای و بستن دست و پای یک زن جوان از خانه وی سرقت کرده است. بررسی‌های بیشتر مشخص کرد، قاتل جوان پس از سرقت از خانه مورد نظر فرار کرده که در راه‌پله‌های آپارتمان 6 طبقه با استوار امیر کیوان‌لو مواجه شده و وی را هدف یک ضربه چاقو از ناحیه قفسه سینه قرار داده است.
عامل شهادت مامور پلیس که معتاد است، در تحقیقات گفت: «کارتن‌خوابم و برای تامین هزینه موادمخدر سرقت می‌کنم. صبح روز حادثه وارد خانه دختر جوان شده و دست و پایش را بستم و وسایل با ارزش خانه را جمع کردم. او از غفلتم استفاده کرد و تلفنی به برادرش حضور مرا اطلاع داد. بعد از سرقت قصد خروج از خانه را داشتم که با مامور پلیس روبه‌رو شدم و با چاقو ضربه‌ای به او زدم. قصد کشتن مامور پلیس را نداشتم.»
با صدور کیفرخواست برای متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که رئیس دادگاه با بررسی پرونده، آن را به‌دلیل نقص تحقیقات به دادسرا بازگرداند. با رفع نواقص تحقیقات، پرونده دوباره به شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم به‌زودی محاکمه می‌شود. اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.