محکومیت ساقی به اتهام کوری یکی از مشتریان

محکومیت ساقی به اتهام کوری یکی از مشتریان


مرد ساقی که با فروش مشروبات الکلی باعث کوری یکی از مشتریان خود شده بود، به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، یک سال قبل مردی با طرح شکایتی گفت: چند روز قبل در خانه‌ام مهمانی برگزار کرده و در آن مشروبات الکلی مصرف کردیم. بعد از مهمانی مقدار کمی از مشروبات باقی مانده بود که آن را خوردم. بعد از چند ساعت حالم بد و بینایی‌ام کم شد. به بیمارستان مراجعه کردم که تلاش پزشکان بی‌فایده بود و بینایی خود را از دست دادم.
پس از این شکایت ساقی مشروبات دستگیر شد اما اتهام کور کردن این مرد را رد کرد و گفت: من به چند نفر مشروب فروختم اما فقط همین مرد نابینا شد. اگر مشروبات من مشکل داشت باید بقیه مشتریان هم نابینا می‌شدند.
با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 12 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه شاکی در شکایت خود گفت: بعد از این حادثه توبه کردم اما به دلیل مصرف مشروبات تقلبی متهم بینایی خود را از دست دادم و دیگر نمی‌توانم کار کنم.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهامم را قبول ندارم. من یک‌بار مشروب داشتم که آن را توزیع کردم. بارم یکی بود و برای هیچ‌کدام از مشتریانم مشکلی پیش نیامد. حتی در مهمانی شاکی هم دیگران مشروب را مصرف کردند اما کور نشدند. در زمان حادثه، برخی تصور می‌کردند خوردن مشروبات باعث می‌شود به کرونا مبتلا نشوند. احتمال می‌دهم شاکی هم به دلیل ترس از کرونا الکل صنعتی مصرف کرده باشد.
شاکی در پاسخ به ادعای متهم گفت: من فقط مشروبی که از متهم خریده بودم را مصرف کردم و بعد از آن دیدم تار شد.
پس از دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش قضات مرد ساقی را به پرداخت دیه به شاکی و تحمل زندان محکوم کردند.