آن سوی مرز

آن سوی مرز

برخورد مرگبار ۲ کشتی در رودخانه
بر اثر  برخورد یک کشتی مسافربری با یک کشتی باری، دست‌کم ۲۷ جسد از رودخانه‌ای خارج از شهر داکا، پایتخت بنگلادش بیرون کشیده شده است.
به گزارش ایسنا، مستعین با...، مدیر ناحیه گفته است، کشتی مسافربری مدت کوتاهی پس از عزیمت از منطقه نارایانگانج، در فاصله ۲۰کیلومتری از داکا غرق شد. شناور باری پس از برخورد با کشتی مسافربری محل حادثه را ترک کرده است.
شمیم بیپاری، معاون کمیساریای نارایانگانج نیز به روزنامه داکا تریبون گفت امدادگران تاکنون اجساد ۲۷ نفر را از آب خارج کرده‌اند اما تعداد زیادی هنوز پیدا نشده‌اند.
این کشتی حدود ۵۰ مسافر داشت و راهی مونشیگانج، ناحیه‌ای در مجاورت آن منطقه بود. این کشتی پر از مسافرانی بود که پس از اعلام محدودیت‌های سراسری از سوی دولت بنگلادش برای مقابله با بالارفتن تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ از شهر خارج می‌شدند.
فرار بیش از ۱۸۰۰ مجرم از زندانی در نیجریه
پس از حمله افراد مسلح به یک زندان در نیجریه بیش از ۱۸۰۰ زندانی موفق به فرار شدند. به گزارش بی‌بی‌سی، مقام‌ها می‌گویند: تاکنون شش زندانی خود را معرفی کرده‌اند و از جمع کل زندانیان هم ۳۵ نفر در زندان باقی مانده بودند. مهاجمان مسلح ابتدا با منفجر کردن بخش اداری زندان توانستند وارد محوطه حیاط زندان شهر اوری شوند و پس از آن درهای بازداشتگاه را به روی زندانیان گشودند. سازمان زندان‌های نیجریه می‌گوید در جریان این واقعه ۱۸۴۴ زندانی موفق به فرار شده‌اند. افراد مسلح با وانت‌های شاسی‌بلند و اتوبوس در حالی که تسلیحات سنگین داشتند ابتدا به ساختمان اداری زندان اوری حمله کردند و سپس وارد محوطه زندان شدند.
سخنگوی پلیس هم گفته مهاجمان حتی به سلاح‌هایی چون راکت‌انداز، مسلسل و مواد منفجره مجهز بوده‌اند.