دستیابی به محصول غنی‌سازی ۶۰ درصد در نطنز

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد

دستیابی به محصول غنی‌سازی ۶۰ درصد در نطنز


رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که غنی‌سازی ۶۰درصدی محقق شد، گفت: غنی‌سازی ۶۰درصدی هم اکنون در تأسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز) در جریان است.
علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه یک سیما افزود: چهارشنبه بود که دستور راه‌اندازی ۶۰درصد را دادیم و بامداد جمعه این محصول تولید شد.
وی اضافه کرد: محصولی که اکنون تولید می‌کنیم حدود ۹ گرم در ساعت است که باید روی راندمان و چیدمان زنجیره‌ها کار شود. صالحی گفت: ممکن است این راندمان کم شود ولی همزمان ۲۰درصد هم تولید خواهیم‌کرد و این کار بزرگی است که انجام شده و تحول فنی است که دوستان ما در حال انجام آن در سازمان هستند. وی افزود: در حال حاضر ما هم تولید غنی‌سازی ۶۰ درصد داریم و از طرف دیگر همزمان غنی‌سازی ۲۰درصد هم انجام می‌دهیم که امیدواریم یک یا دو روز آینده این بهینه‌سازی‌ها به اتمام برسد. صالحی تصریح کرد: این روند نشان‌دهنده آمادگی سازمان انرژی اتمی است که وقتی دستور از مقامات بالا صادر شود به فوریت عملیاتی می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به غنی‌سازی ۶۰درصدی در نیروگاه‌هسته‌ای نطنز گفت:‌ همزمان غنی‌سازی ۲۰درصدی را نیز تولید می‌کنیم و هر نوع غنی‌سازی را که اراده کنیم، امکان‌پذیر است.
وی افزود: به‌رغم برخی شایعات بعد از حادثه نطنز هیچ لحظه‌ای غنی‌سازی در نطنز قطع نشده‌است و تنها در یکی از سالن‌ها مشکل پیدا کردیم.
 دستیابی ایران به اورانیوم ۶۰درصد
رئیس مجلس شورای اسلامی هم با انتشار مطلبی در فضای مجازی با اشاره به دستیابی ایران به محصول غنی‌سازی 60درصد، اراده مردم ایران را خنثی‌کننده همه توطئه‌ها دانست.
محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با افتخار اعلام می‌کنم در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد جمعه و در شب زیارتی سیدالشهدا (ع) دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیم با غنای ۶۰درصد دست یابند. رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک این موفقیت به مردم شجاع ایران اسلامی تصریح کرد: اراده ملت ایران معجزه آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهدکرد.