اتریشی‌ها برای برگزاری كلاس درس گردشگری به ایران می‌آیند

اتریشی‌ها برای برگزاری كلاس درس گردشگری به ایران می‌آیند

حضور موسسه بین‌المللی آموزشی «وی فی» (WIFI) در ایران، با هدف ارائه خدمات آموزشی در زمینه تربیت نیروی انسانی متبحر در صنعت گردشگری كشور، یكی از مهم‌ترین مصوبات دومین كارگروه گردشگری ایران و اتریش بود که خبرش از طریق مسؤولان گردشگری در روزهای اخیر منتشر شد.
به گزارش جام‌جم و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، زاهد شفیعی، مدیركل آموزش و مطالعات گردشگری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در كارگروه گردشگری ایران و اتریش كه در آخرین روزهای هفته گذشته در شهر وین برگزار شد با برشمردن مهم‌ترین دستاوردهای جلسه كاری «آموزش گردشگری و تربیت نیروی انسانی» در محل وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار وین، گفت: عضویت همه شركت‌های فعال در حوزه‌های مختلف اعم از صنعتی، كشاورزی، گردشگری و... در اتاق بازرگانی اتریش و اختصاص بخشی از درآمدهای هر یك به موضوع آموزش و به‌دنبال این روند فعالیت موسسه آموزشی معتبر و گسترده «وی فی» (WIFI)  با مسؤولیت ارائه خدمات آموزشی به شركت‌های عضو اتاق بازرگانی، سبب گسترده شدن فرصت آموزشی مناسب و به‌روز، برای ایران شده است.
شفیعی افزود: بهره‌مندی از موسسه بین‌المللی و معتبر آموزشی«وی فی» كه ضمن طراحی بیش از 50 مدل آموزش تخصصی گردشگری، مسؤولیت تعلیم سالانه بیش از 500 هزار نفر را در كارنامه خود دارد؛ فرصتی مغتنم جهت ارتقای سطح كیفی خدمات آموزشی بخش گردشگری به‌شمار می‌آید كه با رایزنی‌های صورت گرفته، زمینه حضور و همكاری آن در ایران فراهم شده است.
 مدیركل آموزش و مطالعات گردشگری یادآور شد: پیشنهاد دادیم كه «وی فی» شعبه ایران را راه‌اندازی كند ویا طبق تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یا تشكل‌های تخصصی گردشگری از جمله راهنمایان تور، هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی و... دوره‌های آموزشی در ایران برگزار كند یا به موسسات آموزشی ما «برند» بدهد؛ تا آنها تحت اعتبار «وی فی» اتریش بتوانند خدمات آموزشی ارائه دهند و گواهینامه صادر كنند.
نماینده هیات ایرانی كارگروه گردشگری ایران و اتریش با اشاره به این‌كه «وی فی» به‌عنوان برندی بین‌المللی علاوه بر اتریش در بسیاری از كشورهای اطراف نیز خدمات آموزشی ارائه می‌كند و مدرك ارائه شده آن، از سوی بسیاری از كشورها همانند چین و.... مدرك معتبری محسوب می‌شود؛ اظهار كرد: بر این اساس مصوب شد وی‌فی ضمن هدایت و مدیریت وزارت توریسم، چارچوب همكاری‌های مشترك در حوزه آموزش‌های گردشگری ایران را ارائه نماید و با تعیین و ارائه دوره‌های مورد نظر، اساتید، محتوا و سرفصل‌های احتمالی به طرف ایرانی، روش اعزام اساتید و هزینه‌ها را در پروتكل بررسی كند.
گفتنی است كارگروه گردشگری ایران و اتریش منطبق بر پیشینه نقشه راه همكاری‌های ایران و اتریش كه در ماه مارس 2016، در شهر وین مورد توافق و امضای نمایندگان دو كشور قرار گرفته، تشكیل شده است. در این راستا شش كارگروه مشترك برای پیگیری مفاد نقشه راه تعیین شده كه یكی از آنها كارگروه گردشگری بوده است.