صدرنشین‌های تابستانه تلویزیون

نظرسنجی جدید مركز تحقیقات صداوسیما درباره محبوب‌ترین سریال‌های درحال پخش اعلام شد

صدرنشین‌های تابستانه تلویزیون

مركز تحقیقات سازمان صداوسیما آمار نظرسنجی سریال‌های روی آنتن را منتشر كرد. در این نظر سنجی سریال «بوی باران» به دلیل داستان جذابی كه دارد، توانست در صدر قرار گیرد و عنوان پربیننده‌ترین سریال را از آن خود كند. این سریال با 40درصد مخاطب، پربیننده‌ترین سریال روی آنتن را از آن خود كرده است. این نظرسنجی كه از سراسر كشور صورت گرفته نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از پاسخگویان بیننده حداقل یكی از سریال‌های در حال پخش از شبكه‌های مختلف سیما بوده‌اند كه زنان بیش از مردان پای سریال‌های تلویزیون نشسته‌اند. براساس این نظرسنجی بعد از بوی باران، سریال‌های آچمز شبكه سه و آقای مدیر شبكه دو در رتبه بعدی پرمخاطب‌ترین سریال‌ها قرار گرفته‌اند. بر این اساس؛ سریال بوی باران از شبكه یك با حدود 78درصد و سریال «آچمز» از شبكه سه با 61درصد بیشترین میزان رضایت بینندگان (در حد زیاد) را در میان سریال‌های جدید در حال پخش به خود اختصاص داده‌اند. در بخش دیگری از این نظرسنجی نیز 24 سریال تكراری از نظر میزان بینندگان مورد بررسی قرار گرفته ‌است كه از میان آنها، سریال‌های «پایتخت 4» از شبكه تماشا، «بچه مهندس» از شبكه آی‌فیلم و «ساختمان پزشكان» از شبكه نسیم، با میانگین 4 درصد مخاطب در صدر جدول میزان بینندگان سریال‌های تكراری قرار دارند.

بوی باران
نویسنده: عباس نعمتی، عباس ریاحی و صنم كاظمی
كارگردان: محمود معظمی
تهیه‌كننده: محمدرضا تخت‌كشیان
بازیگران: نرگس محمدی، رؤیا نونهالی، رضا كیانیان، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، حمیرا ریاضی، شهرزاد كمال‌زاده، سپیده خداوردی، آزیتا تركاشوند، مریم كاویانی و مهدی سلوكی
خلاصه داستان: دختری (فرشته)در شب عروسی‌اش به قتل می‌رسد و نامزد قبلی‌اش(پیمان) متهم می‌شود. بعد از مراسم چهلم‌ (فرشته) سر و كله دختری به نام «ترانه ناصری» كه خواهر پیمان است پیدا می‌شود.
 او  با مشورت از وكیل پیمان «سارا زارع» در خانه سیمین بهرامی خود را به عنوان پرستار «خانم جان» به جای «لیلا» كه پرستار كنونی خانم جان است و به دلیل بچه داری‌اش باید چند ماه استراحت كند با نام «ترانه افشاری» جا می‌زند و به خانه‌ای كه قتل در آن اتفاق افتاده است، راه پیدا كند تا مداركی برای ثبت بی‌گناهی پیمان پیدا كند.


آچمز
نویسنده: سعید فرهادی
كارگردان: مهرداد خوشبخت
تهیه‌كننده: حسین آقا‌هرندی
بازیگران: هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سید مهرداد ضیایی، مهران رجبی، سارا خوئینی‌ها، بیتا سحرخیز، مهوش صبركن، پریسا مقتدی، سهند جاهدی،‌هادی عطایی‌فر و احمدرضا اسعدی
خلاصه داستان: مصیب تازه پس از 45 سال می‌فهمد تنها فرزند خانواده نبوده است و برای پیدا كردن گمشده سال‌های دور مادرش، راهی تهران می‌شود اما خودش هم گمشده بزرگ‌تری دارد: عزت و احترام! مجبور است بین این دو گمشده یكی را انتخاب كند و همین داستان‌های پیچیده‌ای برایش به‌وجود می‌آورد كه او را تبدیل به انسانی دیگر می‌كند.



«سلام آقای مدیر»
نویسنده: علیرضا توانا/كارگردان: علیرضا توانا/ تهیه‌كننده: منوچهر شاهسواری
بازیگران: داریوش فرهنگ، كاظم بلوچی، علی اوسیوند، روزبه حصاری، ایوب آقاخانی، سمند جاهدی، اتابك نادری، ارسلان قاسمی، سوگل طهماسبی، سیما خضرآبادی، مهسا‌هاشمی، وحید نفر، محسن بهرامی، دانیال نوروش، پوریا ایمانی، پوریا رستمی، محمد مختاری، فریبا جدیكار، سولماز نادری، شیدا یوسفی، بهناز بستان‌دوست، نیكی مظفری، مجید اكبری، سالار بابابیگلو و فرزین محدث
خلاصه داستان: موضوع و داستان این مجموعه حول  محور فردی به نام امیرعلی صدر است كه به مدیریت دبیرستانی گماشته می‌شود كه همه آن را تبعیدگاه می‌نامند. او كه به علت فوت همسرش در شرایط روحی نامناسبی به‌سر می‌برد، خیلی زود درمی‌یابد برای جلوگیری از تعطیلی مدرسه نیازمند ایجاد اعتماد، وفاق و همدلی میان دانش‌آموزان، همكاران و اهالی محل است؛ كاری كه در ابتدا غیرممكن به نظر می‌رسد ولی با تلاش او و مسؤولیت‌پذیری همگانی به بازماندن درهای مدرسه می‌انجامد.این سریال درباره دانش‌آموزان بوده و قصه‌ای دنباله‌دار دارد كه در هر قسمت به طور ویژه داستان زندگی یكی از دانش‌آموزان نیز تعریف می‌شود.