کلوپ به من گفت  تو بهترینی

گفت‌وگو با سیروس دین‌محمدی درباره حرف‌های مربی لیورپول:

کلوپ به من گفت تو بهترینی

بعد از بازی فینال سوپر كاپ اروپا بین لیورپول و چلسی، اسم ایران وسط آمد. در كنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه وقتی خبرنگاری ایرانی از یورگن كلوپ سؤالی درباره طرفدارانش در كشورمان پرسید، او نام سیروس دین‌محمدی و سرژیك تیموریان را آورد و گفت با آنها همبازی بوده است. دیروز با سیروس در این باره گپی زدیم و حرف‌های جالبی به زبان آورد.
بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا یورگن كلوپ اسم شما و سرژیك تیموریان را آورد و گفت در ماینتس همبازی بودید.
بله، من جدیدا مدیر برنامه ایشان را هم پیدا كرده‌ام و با هم در ارتباطیم. او آلمانی است. یك‌سری از عكس‌های قدیمی‌مان را هم فرستاده‌ام برای او تا به یورگلن كلوپ نشان دهد كه یك وقت ما را فراموش كرده نباشد.
البته فراموش نكرده.
بله، خیلی برای خودم جالب بود كه اسم من یاد یورگن مانده و در كنفرانس به زبان آورده. حالا منتظرم تا ان‌شاءا... سرش خلوت‌تر شود و یك‌بار بتوانم با ایشان ملاقات كنم. او در لیورپول حضور دارد كه باشگاه خیلی بزرگی است. سرش خیلی شلوغ است. آنجا فشار كار خیلی زیاد است. من اما
یك اشتباهی كردم.
چه اشتباهی؟
باید می‌رفتم استانبول و بازی را از نزدیك تماشا می‌كردم. اگر این كار را می‌كردم خیلی بهتر می‌شد. واقعا اشتباه كردم. متاسفانه جایی بودم، ولی می‌توانستم از قبل برنامه‌ریزی كنم و بروم. اگر می‌رفتم حتما به هتل لیورپول سر می‌زدم. مطمئنم اگر او مرا می‌دید، خیلی خوب استقبال می‌كرد. به قول معروف بعد از 19 سال اسمم را یادش هست، چه رسد به چهره‌ام.
چطور یادش مانده؟
او خیلی باهوش بود. الان هم نشان داد كه چقدر باهوش است. به هر حال سخت است بعد از 19 سال و كار كردن با این همه بازیكن، همچنان اسم ما یادش مانده است. خب آن موقع من شماره 10 ماینتس بودم. همه توپ‌ها به من می‌رسید و پخش می‌كردم. آن وقت‌ها به كلوپ زیاد در زمین پاس می‌دادم. مگر می‌شود توپ پخش كن اصلی تیم را یادش نباشد؟ (خنده)
البته او دفاع راست بود.
بله، من هم هافبك وسط بازی می‌كردم. رابطه ما همیشه خوب بود. كلوپ نسبت به آلمانی‌های دیگر رفتار بهتری داشت و واقعا مهربان بود.
با هم صحبت هم می‌كردید؟
من آن موقع زبان بلد نبودم، ولی یك ایرانی مترجم من بود. او حرف‌هایم را به آلمانی ترجمه می‌كرد. من از طریق او با كلوپ خیلی حرف می‌زدم. با هم شوخی هم داشتیم و واقعا راحت بودیم. یادم هست یك روز كلوپ، من و مترجمم را كنار كشید و گفت به نظر من تو بهترین بازیكن خارجی ماینتس هستی. از روزی كه من آمدم بهتر از تو نداشته‌ایم! البته من چیزی نگفتم كه بخواهد این برداشت شود كه خودم از خودم تعریف می‌كنم. این اتفاق هم بعد از بازی با بنفیكا افتاد. ماینتس قبل از فصل با تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌كرد. آن سال كه من رفتم با بنفیكا بازی كردیم. آنها خیلی بازیكن خوب داشتند و من در آن بازی واقعا خوب كار كردم. كلوپ هم واقعا از بازی من خوشش آمده بود.