جنگ 33 روزه، جنگ آمریکا علیه مقاومت بود

سید حسن‌ نصرا...:

جنگ 33 روزه، جنگ آمریکا علیه مقاومت بود




سید حسن نصرا...، دبیر کل حزب‌ا... لبنان به مناسبت پیروزی این حزب‌ در جنگ ۳۳روزه سخنرانی کرد.
به گزارش فارس، سخنرانی او از طریق ویدیو کنفرانسی در همایش پیروزی بزرگ موسوم به «نصر و کرامه» در سیزدهمین سالگرد پیروزی حزب‌ا... در این جنگ و شکست ارتش رژیم صهیونیستی با مردم لبنان سخن گفت.
سید حسن نصرا... در ابتدای سخنرانی خود این پیروزی را به مردم لبنان و جنوب این کشور تبریک گفت و تأکید کرد که آبادانی شهرک‌ها و روستاهای مرزی نشان دهنده اعتماد مردم به توانایی مقابله با دشمن صهیونیست است.
او با بیان این‌که «صحت و امنیت دو نعمت ناشناخته‌ای هستند»، اظهار کرد  که جنوب لبنان در مقایسه با گذشته و زمان جنگ، از امنیت و ثبات برخوردار است و این امنیت و ثبات از موضع قدرت و پیروزی است و باید از آن که اوجب واجبات است، حفاظت کرد. سید حسن نصرا... گفت، زمانی که از موازنه قدرت و بازدارندگی و مقابله با دشمن و ترس آن از مقاومت و حمله به لبنان سخن می‌گوییم، این مسأله با خطابه گفتن‌ها و شعارها محقق نمی‌شود.
او در مورد علت ادامه جنگ 33 روزه (جنگ ژوئیه یا حرب تموز) گفت که این جنگ، اسرائیلی نبود بلکه در ادامه حمله آمریکا به افغانستان و عراق بود.
سید حسن نصرا... گفت: «قرار بود اسرائیل در روز اول و [بعد از] به اسارت گرفتن سربازهای اسرائیلی‌، به این مسأله واکنش نشان دهد ولی آمریکا آن را به جنگ تبدیل کرد و خواستار ادامه آن شد.»