ما توانستیم

ما توانستیم

با مطالعه سیر تحولات 40 سال جمهوری اسلامی ایران متوجه می‌شویم عبور از شرایط پیچیده‌ای كه دشمنان در طول این مدت علیه كشورمان طراحی كرده بودند و بقای این انقلاب، از طریق مقاومت بوده است و اگر این پایداری‌ها مقابل دشمنان كشور وجود نداشت امروز گرفتار درگیری‌های داخلی و تهدیدات خارجی بودیم. بنابراین امروز نیز اگر مقابل اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف نفتكش گریس 1 مقاومت نمی‌كردیم شاهد آزادی آن نبودیم. نفتكش ایرانی آزاد شد ولی ایران در حال حاضر نفتكش انگلیس را آزاد نكرده، بنابراین چنين اقتداری را مدیون دیپلماسی مقاومت هستیم. دیپلماسی عزت و مقاومت راهی است كه ملت ایران پس از انقلاب در پیش گرفته است و ‌باید در همه حوزه‌ها در مقابل زیاده‌خواهی‌ها چنین دیپلماسی را در پیش گرفت.
دولت انگلیس در توقیف نفتكش، قطعا بر خلاف موازین بین‌المللی عمل كرد و می‌توان این اقدام را جنایت علیه بشریت و دست‌اندازی به ثروت عمومی مردم ایران عنوان كرد. توقیف نفتكش گریس 1 نشان داد دولت‌های مدعی غربی كه مقررات بین‌المللی را علیه ملت‌ها به‌كار می‌گیرند خود برخلاف مقررات بین‌المللی عمل می‌كنند. به همین دلیل ‌باید در برابر چنین اقدامات غیر قانونی ایستادگی كرد و شاهد هستیم مقاومت ایران در برابر اقدام پرهیاهو ولی برخلاف موازین بین‌المللی انگلیس نتیجه بخش شد و گریس1 رفع توقیف شد.
این موفقیت به ما می‌آموزد هر جا در مقابل زیاده خواهی، قلدرمآبی‌ها و اقدامات برخلاف قواعد بین‌المللی كشورهای سلطه‌گر ایستادگی و مقاومت داشته‌ایم آنها با شكست و ناكامی مواجه شده‌اند، بنابراین ضرورت دارد در همه حوزه‌های سیاست خارجی از دیپلماسی مقاومت بهره برده و براساس اصل مقاومت در برابر سایر كشورها رفتار كنیم.
در حوزه دیپلماسی هسته‌ای نیز همه شاهدند آمریكا برخلاف موازین بین‌المللی از برجام خارج شده و ملت ما را تحریم كرده است. همچنین اروپایی‌ها برخلاف موازین بین‌المللی به تعهداتشان عمل نمی‌كنند، بنابراین در این موارد راه مقابله با این بی‌قانونی‌ها، بی‌نظمی‌ها و اقدامات سلطه‌گرایانه غربی‌ها مقاومت و ایستادگی بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین باید توجه داشته باشیم دیپلماسی مقاومت برخوردار از شجاعت، منطق و روحیه انقلابی است و با تحقق این دیپلماسی، عزت، اقتدار و پیشرفت كشور روز‌به‌روز بیشتر شده و تهدیدها تبدیل به فرصت می‌شود.