به جای خارجی‌های بی‌كیفیت جوان‌ها را دریابید

گفت‌وگو با مهدی قائدی، ستاره این روزهای استقلال

به جای خارجی‌های بی‌كیفیت جوان‌ها را دریابید

مهدی قائدی، مهاجم استقلال یكی از بهترین بازیكنان لیگ برتر در فصل جاری بوده است. درخشش او تعریف و تمجیدها را برانگیخته است. این بازیكن تا پیش از فصل جاری، حواشی زیادی تجربه كرد و مشكلات زیادی برایش به وجود آمد، اما بعد از ازدواج توانست اوج بگیرد و حالا یكی از كلیدی ترین بازیكنان لیگ و استقلال است.
قائدی در پاسخ به این سوال جــام‌جم كه آیا به فوتبالیست‌های ایرانی بها داده می‌شود، می‌گوید: «بله، به نظر من همین‌طور است و بها داده می‌شود. خود من هم توصیه‌ام به بچه‌ها این است كه بتوانند از حواشی فاصله بگیرند تا بتوانند رشد كنند و خودشان را بیشتر نشان دهند. تغذیه، خواب و استراحت و همین‌طور تمرین خوب بسیار در این راه مفید است.»
او در پاسخ به این سوال كه آیا تو هم موافقی به جای بازیكنان بی‌كیفیت خارجی به جوان‌ها میدان بدهند، جواب می‌دهد: «من هم موافقم. البته این را بگویم كه بازیكنان خارجی خوبی در لیگ برتر داریم كه بازی می‌كنند و عملكردشان مشخص است. اما در كل امیدوارم به جوان‌ها فرصت بیشتری داده شود تا بتوانند خودشان را نشان بدهند. بازیكنان جوان هم قدر موقعیت‌ها و فرصت‌ها را بدانند و اجازه ندهند راحت هدر برود.»
آیا قائدی نظری درباره دیگر بازیكنان جوان لیگ برتر دارد؟ او می‌گوید: «نظر خاصی ندارم، ولی آنها می‌توانند از بازیكنانی چون علی دایی، فرهاد مجیدی، علی كریمی و علی پروین الگوبرداری كنند تا ان‌شاءا... بتوانند درخشش خوبی داشته باشند.»