در مقابل تحمیل با قدرت می‌ایستیم

رهبر انقلاب در پاسخ به تهمت و تهدید رئیس‌جمهور آمریکا:

در مقابل تحمیل با قدرت می‌ایستیم

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار صدها نفر از پرستاران سراسر كشور، شغل پرستاری را تركیبی از مجموعه ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی خواندند و با اشاره به سربلندی و بصیرت ملت ایران در آزمون‌های بزرگ به‌ویژه حماسه نهم دی سال ۸۸ و حوادث آبان امسال و جدا كردن صف خود از فتنه‌گران و تخریب‌كنندگان اموال عمومی، موج تنفر از آمریكا در منطقه به‌ویژه در عراق را واكنش طبیعی مردم نسبت به جنایت‌های آمریكا برشمردند و با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریكا در مقصر دانستن ایران به عنوان عامل اصلی قضایای روز سه‌شنبه عراق و تهدید ملت ایران، تأكید كردند: این‌گونه سخنان، بی‌ربط و غیرمنطقی است، چرا كه مردم منطقه به‌شدت از آمریكا متنفرند. همه بدانند جمهوری اسلامی به‌دنبال جنگ نیست، اما با هركس كه منافع، مصالح، عزت، عظمت و پیشرفت ملت ایران را تهدید كند، بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهد كرد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سخنان  دیروز خود ضمن تبریك سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، به مراسم پاسداشت نهم دی در سراسر كشور اشاره كردند و گفتند: در روز ۹ دی سال ۸۸ كه یكی از آزمون‌های بزرگ بود، ملت ایران با حضور سراسری در خیابان‌ها و با بصیرت و هوشیاری، خوش درخشید و توانست یك توطئه مهم و ریشه‌دار را از بین ببرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به حوادث اخیر آبان‌ماه افزودند: مردم مطالباتی دارند كه در اغلب موارد هم حق با مردم است و اگر این توقعات و انتظارات برآورده نشود، اعتراض می‌كنند، اما مطالبات مردم مساله‌ای متفاوت از فتنه‌سازی به بهانه این مطالبات است كه این دومی كار دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: مردم مطالباتی داشتند، اما افرادی كه دشمن برای سوء‌استفاده از این مطالبات آماده كرده بود، فورا وارد شدند و شروع به تخریب كردند. بصیرت مردم در این حوادث آنجا بود كه تا سوءاستفاده دشمن را دیدند، صف خود را از فتنه‌گران كه سعی می‌كردند خود را در بین مردم مخفی كنند، جدا كردند و فتنه‌گر تنها ماند. چند روز بعد نیز مردم در قالب اجتماعات عظیم در شهرهای مختلف كشور به خیابان‌ها آمدند.
ایشان با تأكید بر این‌كه بصیرت و هوشیاری مردم در آبان‌ماه همانند بصیرت مردم در سال ۸۸، غائله را به پایان رساند، گفتند: آن كسانی كه صحنه‌گردانان اصلی اغتشاش‌های آبان ماه و حمله به زیرساخت‌ها همچون انبار بنزین و انبار گندم و اموال عمومی بودند، افراد مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: یكی از مسؤولان بلندپایه كشور به نقل از یكی از سیاستمداران خارجی كه در روزهای حوادث آبان در واشنگتن به‌سر می‌برد، می‌گفت، آمریكایی‌ها در روز اول حادثه بسیار خوشحال و مسرور بودند و كار ایران را تمام شده می‌دانستند، اما یكی دو روز بعد كه قضایا جمع شد، آمریكایی‌ها از این‌كه به نتیجه دلخواه نرسیدند، بسیار ناراحت شدند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، این مطالب را نشان‌دهنده واقعیت درونی سردمداران بی‌خِرد آمریكا دانستند و با اشاره به قضایای اخیر عراق خاطرنشان كردند: حمله آمریكا به حشدالشعبی در واقع گرفتن انتقام داعش بود، زیرا آن نیرویی كه داعش را زمین‌گیر كرد و از بین برد، بسیج مردمی عراق بود. ایشان تأكید كردند: من و دولت و ملت ایران، جنایت آمریكا در حمله به حشدالشعبی عراق را به‌شدت محكوم می‌كنیم.
رهبر انقلاب اسلامی هیجان ضد‌آمریكایی در بغداد و سراسر عراق را نتیجه طبیعی جنایت‌های آمریكا برشمردند و افزودند: رئیس‌جمهور آمریكا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می‌بینیم و به آن پاسخ خواهیم داد. اما باید به آنها گفت اولا غلط می‌كنید زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیا باید منطقی باشید و بفهمید كه علت اصلی این قضایا چیست. البته آنها منطقی نیستند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای گفتند: آمریكایی‌ها باید بفهمند كه مردم منطقه همچون عراق و افغانستان، از آنها به دلیل جنایت‌هایشان متنفرند و این تنفر یك جا خود را نشان خواهد داد.ایشان با اشاره به جنایت‌های آمریكا به‌ویژه دستگاه خبیث بلك واتر در عراق و در افغانستان و كشتار هزاران دانشمند عراقی و همچنین مردم عادی خاطرنشان كردند: نتیجه حركت‌های سیاسی و امنیتی آمریكا و ظلم به مردم منطقه و غارت منافع، تكبر در مقابل آنها، چنین تنفری است.
رهبر انقلاب اسلامی سفر مقام‌های آمریكایی به برخی كشورهای منطقه بدون اجازه آن كشورها و حضور در پایگاه‌های خود را نمونه دیگری از رفتارهای تحقیرآمیز علیه كشورها و ملت‌های منطقه و زمینه‌ساز موج نفرت و عصبانیت دانستند و تأكید كردند: جمهوری اسلامی اگر تصمیم بگیرد با كشوری معارضه و مقابله كند، صریح این كار را انجام خواهد داد، اما همه بدانند ما به منافع و مصالح كشور و به عزت و عظمت و پیشرفت ملت ایران به‌شدت پایبند هستیم و در مقابل هركس كه بخواهد آن را تهدید كند، بدون ملاحظه وارد خواهیم شد و به او ضربه خود را وارد خواهیم كرد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، ملت ایران را ملتی شجاع، با‌بصیرت و آماده به‌كار در همه عرصه‌ها خواندند و گفتند: برخلاف این‌كه بعضی‌ها می‌گویند جنگ می‌شود، ما هرگز كشور را به سمت جنگ نمی‌بریم، اما اگر دیگران بخواهند موضوعی را به این كشور تحمیل كنند، ما با قدرت تمام مقابل آنها می‌ایستیم.
ایشان تأكید كردند: ما معتقدیم كه خدا با ما است و پیروزی نیز متعلق به ملت ایران است. همچنین معتقدیم فردای این كشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود، همان‌گونه كه امروز كشور بهتر از دیروز است.



تكریم پرستار به معنای تكریم ارزش‌های انسانی است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، حضرت زینب(س) را بانویی برجسته در تاریخ بشریت خواندند و گفتند: آن بانوی با عظمت و شخصیت مستحكم و قوی به‌عنوان الگوی پرستاری معرفی شده و برقرار كردن ارتباط ویژه میان حضرت زینب با جامعه پرستاری، كاری بجا و حقیقتا مبارك است.
رهبر انقلاب اسلامی، پرستاری را تركیبی از مجموعه ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی از جمله شفقت، دلسوزی، اهتمام، مسؤولیت‌پذیری، صبر و بردباری در برابر بی‌تابی‌ها و كج‌خلقی‌ها، استقامت و دلزده نشدن از مشاهده سختی‌ها برشمردند و افزودند: تكریم پرستار به معنای تكریم ارزش‌های انسانی و ارزشگذاری برای فضائل اخلاقی كمیاب است.
ایشان مشكلات جوامع بشری را غالبا به علت فقدان فضائل اخلاقی و انسانی دانستند و گفتند: امروز جامعه ایرانی در حال حركت به سمت قله است و در این حركت بسیار مهم، پر افتخار و خطیر، به ترویج ارزش‌های اخلاقی احتیاج مبرم دارد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به یك برنامه تلویزیونی كه اخیرا فرد خیری را نشان می‌داد كه با تلاش و كوشش و جمع‌كردن كمك‌های مردمی، صدها جهیزیه برای زوج‌های محروم تهیه كرده است، افزودند: خصوصیات اخلاقی برجسته همچون صبر، مهربانی، بردباری و شفقت جزو ریشه‌های اخلاقی ایرانی مسلمان است، همچنان‌كه در قضایایی مانند بلایای طبیعی، مردم با دل و جان به كمك یكدیگر می‌روند.
ایشان تأكید كردند: همه دستگاه‌های مدیریتی، تبلیغاتی، رسانه ها، معلمان، فعالان دینی و حتی فعالان سیاسی وظیفه دارند این فضائل را در جامعه ترویج و توسعه دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر مراقبت روحی و جسمی از پرستاران، خاطرنشان كردند: مسائل پرستاران به‌ویژه بانوان پرستار همچون حوصله، نشاط كاری و پاسخگویی به نیازهای خانوادگی آنان باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و مشكلات آنها به طور جدی رسیدگی، عدالت در مورد پرستاران رعایت شود.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأیید برنامه اعلامی وزیر بهداشت، مبنی بر تعریف هویت مستقل از كادر پزشكی برای پرستاران، گفتند: البته پرستار و پزشك مكمل یكدیگرند نه رقیب، با توجه به حضور چند ده هزار دانشجوی پرستاری، باید یك مدیریت و برنامه‌ریزی خوب در زمینه مسائل آموزشی و توزیع متوازن پرستاری در سطح كشور و نیز توجه به سطح درآمدی و عائدی شغلی آنان، انجام گیرد.
ایشان همچنین خطاب به مسؤولان بر رعایت حدود شرعی در بیمارستان‌ها تأكید كردند.


گزارش وزیر بهداشت از پرداخت مطالبات پرستاران
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای دكتر نمكی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی، مهم‌ترین ویژگی كار پرستاری را «عشق و علاقه برای خدمت به مردم» خواند و با بیان آمارهایی از خدمات پرستاران به مردم از جمله در طرح كنترل ملی فشار خون و مهار آنفلوآنزای خطرناك و همچنین خدمات مربوط به سیل ابتدای سال، گفت: بخش مهمی از مطالبات معوق پرستاران پرداخت شده و تا ماه آینده این مطالبات را به صفر خواهیم رساند.
استخدام 9000 پرستار و تعریف هویت مستقل از كادر پزشكی برای پرستاران تا پایان سال و ایجاد و استقرار نظام جدید پرداخت از ماه آینده از دیگر خبرهای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای پرستاران در این دیدار بود.