رقابت زیر خط اخلاق

وقتی رای همجنس‌گرایان در انتخابات آمریكا تعیین‌كننده می‌شود

رقابت زیر خط اخلاق

پیشتازی «پته بوته جج» نامزد همجنس‌گرای حزب دموكرات در انتخابات مقدماتی و داخلی این حزب، توجه بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی آمریكا را به خود جلب كرده است. بیشتر رسانه‌های آمریكایی اذعان كرده اند كه حمایت همجنس‌گرایان از بوته جج، نقشی بسزا بر پیروزی وی در ایالت آیووا داشته و در ادامه رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی دموكرات‌ها نیز حمایت همجنس‌گرایان و دیگر گروه‌های منحرف جنسی از بوته جج، می‌تواند به یكی از ابزارهای پیروزی نهایی وی در این حزب تبدیل شود.

حنیف غفاری / دبیر بین‌الملل

پته بوته جج 38 ساله،شهردار همجنس‌گرای شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا محسوب می‌شود. او از ابتدای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، سعی داشته است از همجنس‌گرا بودن خود، به مثابه یك «خصلت خاص» برای جلب آرای همجنس‌گرایان و افرادی كه دارای انحراف جنسی هستند استفاده كند. او حتی در اظهاراتی وقیحانه، مدعی شده است كه پس از زندگی مشترك با فردی همجنس خود (كه بوته جج از وی به عنوان شوهرش یاد می‌كند)، حس بسیار بهتری دارد! بوته جج اخیرا در پاسخ به مجری شبكه سی‌ان‌ان در خصوص همجنس‌گرایی خود گفته است:«من در خصوص ارزش نهاد خانواده و چگونگی سنجش آن، از هیچ كسی تبعیت نمی‌كنم و درس نمی‌گیرم! من روش و علایق خودم را در این خصوص دارم و از زندگی با شوهرم لذت می‌برم!»
این اظهارات در حالی بیان می‌شود كه منتقدان وضعیت اجتماعی آمریكا و خصوصا انجمن‌ها و افرادی كه به صورت مستقل در راستای تحكیم نهاد خانواده و ارزش‌های انسانی در ایالات متحده فعالیت می‌كنند، نسبت به گرایش برخی جوانان و رای دهندگان به بوته جج و افكارش هشدار داده‌اند. 
 شوی انتخاباتی همجنس‌گرایان
دفاع سرسختانه بوته جج از همجنس‌گرایی خود،می تواند از یك زاویه دیگر نیز قابل تحلیل باشد! براساس گزارش موسسه گالوپ كه بر اساس شاخص LGBT یا همان وجود گروه‌های منحرف جنسی در آمریكا منتشر شده است، در سال 2017، حدود 4.5درصد جمعیت آمریكا را همجنس‌گرایان و دیگر گروه‌های منحرف تشكیل می‌دهند. این میزان در سال 2012، 3.5 درصد و در سال2016، 1/4درصد بوده است.همان گونه كه مشاهده می‌شود، تعداد افراد همجنس باز و منحرف درآمریكا، هر ساله افزایش یافته و روند صعودی خود را طی می‌كند. بر اساس تحقیقات موسسه گالوپ و بر اساس محاسبات سال 2017 میلادی، در میان كل افراد بالای 18 سال در جامعه آمریكا، بیش از 11 میلیون نفر همجنس‌گرا یا دارای سایر انحرافات جنسی هستند. این در حالی است كه آمار غیررسمی، نشان دهنده وجود تعداد بیشتری از همجنس‌گرایان است كه به هر دلیلی، این موضوع را پنهان 
كرده اند . 
هم اكنون بوته جج بر روی آرای میلیون‌ها نفر همجنس باز، حسابی ویژه باز كرده است. وی در صدد است در رقابت‌های نزدیك و سرسختانه خود با برخی نامزدهای دموكرات، مخصوصا برنی سندرز،با به گردش در آوردن آرای همجنس‌گرایان به سود خود، به مرحله پایانی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 راه پیدا كند. بوته جج در مرحله نهایی انتخابات و در رقابت با ترامپ نیز حساب ویژه‌ای روی آرای همجنس‌گرایان باز كرده و قصد دارد اگر به آن مرحله برسد، در ایالات خاكستری و حساس ( مانند فلوریدا، ویسكانسین، میشیگان و ....) نیز همجنس‌گران را به سود خود به صحنه انتخابات بیاورد.
 ناممكنی كه حالا ممكن است! 
رسانه‌های آمریكایی طی روزهای اخیر و خصوصا پس از پیشتازی بوته جج پس از دو انتخابات درون حزبی آیووا و نیوهمپشایر، تمركز زیادی بر همجنس‌گرایی وی كرده و برتری فعلی بوته جج در پویش دموكرات‌ها را نشانه نوعی «تغییر رفتار» در معادلات اجتماعی و فرهنگی آمریكا دانسته‌اند. نیویورك تایمز در این خصوص می‌نویسد: «موضوعات طرح شده در فضای انتخاباتی آمریكا و در خصوص همجنس‌گرایی پته بوته جج، نشان می‌دهد كه چقدر نگاه عمومی پیرامون همجنس‌گرایی و ازدواج همجنس‌گرایان تغییر كرده است! شنیده شدن چنین مسائلی، آن هم در جریان رقابت انتخابات ریاست جمهوری تا یك دهه قبل و پیش از این كه ازدواج همجنس‌گرایان در آمریكا قانونی شود، ناممكن بود»
شبكه ان .پی.آر در گزارشی دیگر، از ذوق زدگی همجنس‌گرایان دیگر ایالات آمریكا پس از پیروزی‌های بوته جج در آیووا و نیوهمپشایر خبر می‌دهد و می‌نویسد:
«پیروزی بوته جج به عنوان یك نامزد همجنس‌گرای انتخاباتی، بازتاب زیادی در میان سایر گروه‌های همجنس‌گرا در ایالت‌های مختلف آمریكا داشته و منجر به خوشحالی آنها شده است!» 


​​​​​​​یك نظرسنجی تكان دهنده در آمریكا
شبكه وكس (VOX) اخیرا در گزارش خبری خود در خصوص شخصیت پته بوته جج و همجنس‌گرایی وی، از یك نظرسنجی تكان دهنده ( به لحاظ اخلاقی) در ایالات متحده پرده برداشته است. در این نظرسنجی آمده است:
« دیدگاه مردم آمریكا در خصوص حضور یك همجنس‌گرا در مسند ریاست جمهوری، به مراتب نسبت به قبل بازتر شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هم اكنون 14 درصد آمریكایی ها، از حضور یك نامزد همجنس‌گرا در انتخابات استقبال می‌كنند و 54 درصد هم می‌گویند مشكلی با حضور یك سیاستمدار همجنس‌گرا در مسند قدرت ندارند. با این حال در سال 2006 میلادی 
( حدود 14 سال قبل )، میزان شهروندانی كه با حضور یك همجنس‌گرا در انتخابات مشكلی نداشتند،  38 درصد بود.»
این نظرسنجی می‌افزاید: «حتی در دید افراد سالمند و نسل‌های قبلی جامعه آمریكا نیز نسبت به حضور سیاستمداران همجنس‌گرا در قدرت تغییر مهمی ایجاد شده است! در سل 2006 میلادی، 31 درصد افراد سالمند نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند و بقیه، مخالف حضور همجنس‌گرایان در انتخابات و ... بودند. با این حال هم اكنون 56درصد جمعیت سالمند آمریكا، مشكلی با این ماجرا ندارند!»