شب تساوی‌ها  در بازگشت تماشاگران به آزادی

آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر صدرنشین جدید آن شد

شب تساوی‌ها در بازگشت تماشاگران به آزادی

با اتفاقات و اخباری که از ظهر دیروز در فوتبال مطرح شد، مشخص بود مهم‌ترین اتفاق هفته پنجم نه نتایج تیم‌ها، بلکه بازگشت هواداران به ورزشگاه باشد؛ حتی اگر این بازگشت فقط مربوط به یک ورزشگاه و فقط برای 5000 نفر باشد. ظهر دیروز بود که سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد بازی استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی با حضور 5000 تماشاگر برگزار می‌شود. برای هوادار فوتبالی که 22 ماه است به دلیل کرونا پایش به ورزشگاه‌های فوتبال باز نشده، این موضوع می‌توانست بهترین خبر ممکن باشد. اصلا هم جای تعجبی نداشت که سایت خرید بلیت الکترونیکی این بازی به دلیل تقاضاهای فراوان چند بار از دسترس خارج شد و بعد از چند ساعت هم اعلام شد ظرفیت پر شده‌است.
برای آنهایی که هنوز به دنبال تاثیر حضور هواداران در ورزشگاه‌ها هستند، فقط کافی است لحظات بازی استقلال و نساجی نمایش داده‌شود. اگرچه این دو تیم در پایان با تساوی بدون گل بازی هفته پنجم‌شان را به پایان بردند اما یکی از هیجانی‌ترین تساوی‌های چند سال اخیر فوتبال باشگاهی ایران بود. استقلال برای دومین هفته متوالی نتوانست از لغزش دیگر مدعیان استفاده کند و دومین تساوی این فصلش را به دست‌ آورد. تا قبل از این بازی، استقلال تنها تیم لیگ بود که توانسته‌بود در تمام بازی‌ها گلزنی کند اما با نتیجه دیشب، این رکورد را از دست داد. چهره ویژه این بازی، علیرضا فغانی بود که برای اولین بار در لیگ امسال قضاوت یک بازی را بر عهده داشت.
در دیگر بازی مهم دیروز، سپاهان در خانه از تراکتوری پذیرایی کرد  که در این تعطیلات شاهد آمدن سولدوی کروات روی نیمکتش بود. با توجه به باخت هفته پیش تیم اصفهانی، هواداران این تیم انتظار داشتند سپاهان با پیروزی بتواند خودش را به صدر نزدیک‌تر کند اما این تیم هم مانند استقلال و پرسپولیس برای دومین هفته متوالی امتیاز از دست داد تا فاصله تیم‌های صدرنشین با رده نهم فقط 4 امتیاز باشد. چهره اصلی این بازی، دراگان اسکوچیچ بود که از نزدیک این بازی را تماشا کرد و در پایان نیز برخورد گرمی با مربی کروات تراکتور داشت.
 پرسپولیس همچنان امتیاز می‌دهد
بعد از بازی هفته چهارم و شروع تعطیلات لیگ‌برتر به دلیل بازی‌های ملی، هواداران این تیم امیدوار بودند تیم‌شان از این فرصت دو هفته‌ای استفاده کرده و تغییری در نحوه بازی‌شان ایجاد شود. اما با نتیجه‌ای که در بازی دیروز پرسپولیس و مس رفسنجان رقم خورد و همچنین نحوه بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی، کاملا مشخص است که قهرمان پنج دوره متوالی لیگ‌برتر ایران با روزهای اوجش خیلی فاصله دارد.
یکی از نقاط قوت پرسپولیس در سال‌های اخیر، خط دفاعی این تیم و کلین‌شیت‌هایی بود که گلرهای آن ثبت می‌کردند. اما حالا و پس از گذشت پنج هفته از شروع فصل جدید، قرمزهای پایتخت تنها تیمی هستند که حتی در یک بازی هم موفق به ثبت کلین‌شیت نشده‌اند.  با تساوی یک بر یک روز گذشته پرسپولیس مقابل مس، حالا روند پیروز نشدن شاگردان گل‌محمدی در لیگ برتر به سه بازی رسیده است. این تیم بعد از شکست مقابل آلومینیوم در اراک، حالا دو بازی است که مقابل گل‌گهر و مس تن به تساوی داده است تا بعد از گذشت پنج هفته، 8 امتیاز به دست آورده باشد.
جنجالی‌ترین صحنه این بازی، اعلام پنالتی به سود پرسپولیس چند دقیقه بعد از گل مس بود. در حالی که نیمکت مس به این پنالتی بسیار اعتراض داشت، مهدی ترابی برای اولین‌بار در این فصل برای قرمزها گلزنی کرد. در حالی که حسین عسگری، کارشناس داوری عقیده داشت اعلام ضربه پنالتی درست بوده، اما نوید مظفری نظری مخالف این را داشت.
در نشست خبری بعد از این بازی نیز، گل‌محمدی در صحبت‌هایش از ناهماهنگی سازمان لیگ با تیمش خبر داد. او در این باره گفت: متاسفانه برنامه‌ریزی سازمان لیگ خیلی فشرده بود حتی برای بازیکنان ملی هم این برنامه خطرناک است. نمی‌دانم دلیل این برنامه‌ریزی چیست اما اطمینان دارم هر تیمی جای پرسپولیس بود این برنامه را تغییر می‌دادند. تعامل بین باشگاه ما و تیم‌ملی یکطرفه شده و این تعامل فقط از طرف پرسپولیس ارائه می‌شود.
 پیکان بالاخره باخت
فجرسپاسی شیراز تا اینجای فصل نشان داده که بر خلاف دیگر تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ‌برتر، به دنبال بقا در لیگ نیست. بعد از متوقف کردن استقلال در هفته چهارم، شاگردان کلانتری در هفته پنجم نیز یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ را شکست دادند. پیکان که تا قبل از این هفته با 10 امتیاز در بالای جدول و کنار استقلال بود، بازی روز گذشته‌اش مقابل فجر را با تک گل میلاد احمدی واگذار کرد.
 نکونام با برد شروع کرد
فولاد از تعطیلات دو هفته‌ای لیگ بهترین استفاده را کرد و با برگرداندن جواد نکونام، شوک مثبتی به این تیم داد. این تیم در بازی مقابل هوادار و در حالی که از دقیقه 24 و با اخراج مهران موسوی 10 نفره بود، در نهایت توانست با تکل گل حمید بوحمدان تیم غلامرضا عنایتی را شکست دهد تا این تیم چهارمین باختش در لیگ 21 را تجربه کرده باشد.