بوی اعتصاب در استقلال می‌آید

بوی اعتصاب در استقلال می‌آید

استقلال تهران دستخوش حوادثی شده است. بعد از یك شروع خوب در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، همه تصور می‌كردند اوضاع تیم خوب است و دوباره اوج می‌گیرد، اما با اولین شكست مشكلات رو شد. بازیكنان استقلال كه پیش از دیدار تراكتورسازی از وضعیت زمین تمرینی و همین‌طور سایر مسائل گلایه داشتند، ترجیح دادند تا بعد از این مسابقه حرف‌هایشان را بزنند. وقتی هم تیم باخت دیگر زمان حرف زدن بود. به همین خاطر پس از هماهنگی صورت گرفته بین شفر و بازیكنان، بعضی از آنها با خبرنگاران گفت‌وگو كردند و به گلایه شدید از مدیریت باشگاه پرداختند. حتی روزبه چشمی بازیكن آبی‌ها گفت اگر مدیریت فعلی نمی‌تواند كاری كند بهتر است از استقلال برود. این اظهارات باعث شد تا فتحی مدیرعامل آبی‌ها هم به حرف بیاید. او ترجیح داد تا تند جواب بازیكنان را ندهد: بازیكنان ما هستند و ما در خدمت آنها هستیم. بازیكنان مشكلات خاصی دارند و یكی از مشكلات زمین تمرین است و به زودی حل می‌شود.
فتحی همچنین از این گفت كه در جلسه هیات‌مدیره بحث‌های خوبی داشتند و تصمیمات خوبی برای باشگاه خواهند گرفت. او تاكید كرد: از روز اولی كه من مسؤولیت را بر عهده گرفتم چه در دوران هیات مدیره قبلی و چه حالا، برای حل مشكلات استقلال تلاش می‌كنیم. بازیكنان و هواداران عزیز بدانند كه برای حل مشكلات استقلال قطعا تلاش می‌كنیم و كوتاه نمی‌آییم، زیرا این موضوع وظیفه ماست. مقطع حساسی پیش رو داریم. از هواداران و پیشكسوتان می‌خواهم از تیم حمایت كنند. استقلال از پر قدرت‌ترین‌های آسیاست. ما بهترین نفرات را داریم و بهترین‌ها را جذب كردیم.
این صحبت‌های فتحی در واكنش به اظهارات تند بازیكنان بود، اما حالا خبرهای تازه‌تری هم از استقلال به گوش می‌رسد. امروز موعد چك‌های بازیكنان است. این چك‌ها اگر نقد شود كه هیچ، اما در صورتی كه نقد نشود به احتمال فراوان تمرینات به اعتصاب كشیده می‌شود. این تهدیدی است كه از سوی بازیكنان صورت گرفته است. به این ترتیب اگر امروز چك‌ها نقد نشود شاهد اعتصاب در استقلال خواهیم بود؛ اتفاقی كه در ابتدای فصل در تركیه هم رخ داد و بازیكنان شدیدا از وضعیت گلایه داشتند. بد نیست بدانید در زمان برگزاری اردوی تركیه در نیم فصل هم بازیكنان به خاطر شرایط بد باشگاه تصمیم داشتند تا به تهران بازگردند. پس از اصرار مسؤولان و در نهایت صحبت‌های شفر، آنها پذیرفتند در تركیه بمانند.