خبر

خبر

نخست‌وزیر آلبانی دست به دامان صهیونیست‌ها شد
پس از ادعای آلبانی مبنی بر حملات سایبری شدید به این کشور از سوی ایران، نخست‌وزیر آلبانی به‌منظور تقویت امنیت سایبری کشور خود، ضمن سفر به اسرائیل با کارشناسان و مقامات حوزه سایبری اسرائیل دیدار کرد.به گزارش جام‌جم آنلاین، منابع صهیونیستی در رابطه با سفر نخست‌وزیر آلبانی گزارش داده‌اند که ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی برای یک سفر دیپلماتیک به اسرائیل، پس از حملات سایبری شدید ایران علیه کشورش که به قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور در ماه گذشته منجر شدبه اسرائیل خواهد آمد. هدف از این سفر تا آنجا که به آلبانی مربوط می‌شود، دریافت کمک از اسرائیل برای تقویت دفاع سایبری است. هیأت آلبانیایی که او را همراهی می‌کنند، شامل وزرا و معاونان دولت وی، روسای امنیت سایبری و سایر مقامات ارشد هستند که قرار است با شرکت‌های پیشروی اسرائیلی در زمینه سایبری و امنیت اطلاعات و حتی رئیس سیستم ملی سایبری، گابی پورتنوی ملاقات کنند. قرار است نخست‌وزیر آلبانی با بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان دولت فعلی نیز دیدار کند. منابع آگاه از جزئیات این بازدید، گفتند فردی که در پشت‌صحنه برای سازماندهی این دیدار کار کرده است تاجر یهودی، الکساندر شکویچ از دوستان نزدیک نخست‌وزیر آلبانی است که او نیز در اسرائیل زندگی می‌کند. الکساندر شکویچ ریاست گروه ERG را بر عهده دارد که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع فلزات در جهان است.

نقش پررنگ سفارتخانه‌های خارجی در فتنه اخیر
سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی همگی در فتنه اخیر به‌شدت فعال بودند و تلاش داشتند در هدایت و شدت آشوب‌ها و فشار بر جمهوری اسلامی ایران نقش جدی داشته باشند. در این میان سفارتخانه‌های آلمان، انگلیس و فرانسه که دخیل بوده و بیشترین تلاش را داشته‌اند و نقش لیدری و هماهنگی و پشتیبانی با سفارت آلمان بوده است. در این خصوص گفته شده است که علاوه بر جلسات هماهنگی که میان سفرا در محل مشخص برگزار و تصمیماتی که جهت تداوم آشوب و حمایت از اغتشاشگران گرفته شده بود، در مواردی بلافاصله پس از بازداشت یک فرد، مقامات سفارتخانه‌ها با تهدید تحریم و... تماس گرفته و خواستار آزادی می‌شدند. وزرای خارجه کشور‌های آلمان، فرانسه و کانادا در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با سوءاستفاده از کلیدواژه آزادی زنان نسبت به مسائل اخیر در ایران واکنش نشان داده‌اند که با پاسخ محکم و مقتدرانه وی مواجه شده‌اند.

وزارتخانه‌های مسئول، جوانان را در برابر تحریکات رسانه‌ای مصون کنند
 محمدحسین فرهنگی، نایب‌رئیس کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با جام‌جم‌آنلاین با بیان این‌که در جریان اغتشاشات اخیر با دو گروه نفوذی‌ها و فریب‌خوردگان مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: برخی از جوانان در فضای احساسی و هیجانی قرار گرفته بودند که وارد ماجرا شدند و طبعا دستگاه قضایی در جریان رسیدگی به پرونده آنها با رافت و عطوفت اسلامی برخورد خواهد کرد.
نماینده تبریز ادامه داد: در این بین، کسانی عامدانه در جریان ناآرامی‌های اخیر به اموال عمومی آسیب زدند که مطابق با معیارهای قضایی با آنها برخورد خواهد شد اما کسانی هم بودند که به صرف اعتراض در تجمعات شرکت کردند. طبیعی است که مسئولیت کمتری متوجه آنان است.
وی تاکید کرد: افرادی که با برنامه‌ریزی مشخص، اهداف از پیش تعیین‌شده و با نیت براندازی اقدام به طرح شعارها و رفتارهای ساختارشکنانه کردند، باید تبعات اقدامات خود را بپذیرند.
فرهنگی در عین حال تاکید کرد: اگرچه تفکیک عوامل ماجرا با کسانی که ناآگاهانه و براساس تاثیرپذیری از فضای رسانه‌ای به کف خیابان آمدند، ناشی از رافت اسلامی است اما حقیقت ماجرا این است که برای جلوگیری رخدادهایی از سنخ آنچه در هفته‌های اخیر شاهد بودیم، وزارتخانه‌های مثل آموزش عالی و آموزش و پرورش نسبت به بی‌تدبیری‌های صورت‌گرفته در آگاه‌سازی جوانان در مواجه با حوادثی از این دست تجدیدنظر کنند تا نسل جوان ما در عین حالی که می‌داند اعتراض حق اوست اما به این باور برسد که بیان مطالبات باید از طریق مجاری قانونی صورت گیرد.
وی افزود: جوانان این مرز و بوم باید از تعالیم و آموزش‌های لازم برای مقابله با سو‌ءاستفاده‌های فضای رسانه‌ای برخوردار باشند.