قاتل مرد ایرانی در عراق؛ در راه تهران

قاتل مرد ایرانی در عراق؛ در راه تهران

مرد ایرانی که هموطن خود را در کردستان عراق به قتل رسانده بود، پس از 10سال آزاد شد. قرار است او برای محاکمه به تهران منتقل شود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل هفته جاری خانواده‌ای با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران شکایتی مطرح کردند مبنی بر این‌که پسرشان 10 سال قبل در عراق مشغول به کار بوده که توسط همکار ایرانی‌اش به قتل رسیده است. در این سال‌ها نتوانستند قاتل را برای محاکمه به ایران منتقل کنند اما از چند روز پیش متوجه شدند او از زندان آزاد شده و باید خاک عراق را ترک کند. حالا برای بازداشت او و محاکمه دوباره‌اش درخواست کمک دارند. 
 این در حالی بود که آنها خواستار قصاص متهم به قتل بودند. در ادامه با دستور قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران تحقیقات پلیسی برای بررسی ماجرای این قتل ادامه یافت و معلوم شد ماجرا صحت دارد. با مشخص‌شدن این موضوع، بازپرس جنایی مکاتباتی را با ماموران پلیس بین‌الملل برای تحویل‌گرفتن این قاتل انجام داد و آنها دو روز پیش توانستند رد قاتل را زمانی که قصد داشت از خاک عراق خارج شود و به ایران بیاید شناسایی و او را بازداشت کنند. 
متهم در جریان تحقیقات پلیس اینترپل گفت: من و مقتول در کردستان عراق مشغول به کار و زندگی بودیم اما دچار اختلاف‌هایی شدیم. در شب حادثه، دعوای‌مان بالاگرفت و آن‌قدر عصبانی بودم که نمی‌فهمیدم چه می‌کنم. با برداشتن چاقو ضربه‌هایی به وی زدم که باعث مرگش شد. چند ماه فراری بودم تا این‌که در عراق بازداشت شدم. خانواده مقتول خیلی تلاش کردند من را برای محاکمه به ایران منتقل کنند که نتوانستند. در عدلیه عراق محاکمه و به حبس ابد محکوم شدم. 10 سال و شش ماه از محکومیتم را گذرانده بودم که آزاد شدم. در مدتی که در زندان بودم، خانواده‌ام چند بار برای دیدن من آمدند. فکر نمی‌کردم که خانواده مقتول در این سال‌ها همچنان پیگیر پرونده باشند و باید برای محاکمه به ایران بازگردم. 
با توجه به اعتراف‌های اولیه این زندانی، قرار شد او از طریق پلیس بین‌الملل برای ادامه تحقیقات از عراق به تهران منتقل و تحویل ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران شود.