پایان عملیات عمرانی باندرفت منطقه۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد

پایان عملیات عمرانی باندرفت منطقه۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از منطقه۲ آزادراه تهران-شمال از اتمام عملیات عمرانی مسیر رفت این قطعه تا پایان سال۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در بازدید از آخرین وضعیت باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: سال گذشته تونل 6.4کیلومتری البرز در مسیر رفت افتتاح شد .ما قول دادیم کار را با سرعت ادامه دهیم و امروز خوشبختانه میزان پیشرفت فیزیکی مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه به ۸۹ درصد رسیده است.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که عملیات عمرانی مسیر رفت منطقه ۲ تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: عملیات عمرانی مسیر رفت منطقه ۲ تا پایان سال به اتمام می‌رسد ولی با توجه به این که ممکن است نصب تاسیسات الکترومکانیکال، جت‌فن‌ها، روشنایی پایدار، تجهیزات ایمنی، اجرای خط‌کشی‌ها و… تا پایان سال تکمیل نشود، احتمالا عبور مردم از این منطقه در بهار سال آینده عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به سختی اجرای این پروژه افزود: ۱۸ کیلومتر از مسیر ۲۲ کیلومتری منطقه ۲ آزادراه، شامل پل و تونل است و 3000 نفر به صورت شبانه‌روزی به همراه ۱۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در این بخش مشغول کار هستند.
فتاح با بیان این که تمامی مراحل طراحی و اجرای این پروژه توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود، گفت: بنیاد مستضعفان به قیمت روز، ۱۱ هزار میلیارد تومان در منطقه ۲ آزادراه تامین مالی داشته و برای تکمیل این قطعه، به همین میزان نقدینگی دیگر نیاز است.  به گفته وی، علی‌رغم تلاش و همت دولت دوازدهم و سیزدهم، تامین مالی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه بوده ولی بنیاد مستضعفان متعهد شده اجازه ندهد کار در این پروژه متوقف شود. فتاح اضافه کرد: در حال حاضر بنیاد مستضعفان به عنوان بخشی از تعهداتش، ۱۰۰درصد سیمان، میلگرد و روغن ماشین‌آلات سنگین آزادراه را تامین می‌کند و علاوه بر آن، پرداخت مستقیم حقوق کارگران را هم عهده‌دار شده است.