کشف 94درصدجرایم سایبری در کشور

کشف 94درصدجرایم سایبری در کشور

رئیس‌پلیس فتای فراجا از کشف 94درصد جرایم سایبری کشور در هشت‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار وحیدمجید در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی پلیس به اقدامات پلیس فتا در هشت‌ماهه نخست سال۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای سال تا پایان آبان، کشفیات پلیس فتا ۱۵درصد افزایش داشته است. در حوزه دستگیری نیز شاهد افزایش ۹ درصدی بودیم و ضریب کشف به‌وقوع هم حدود 1.5درصد افزایش داشته است.وی درباره بیشترین جرایم فضای مجازی در هشت‌ماهه امسال نیز گفت: اولویت‌ها ما براساس فراوانی جرایم در فضای مجازی است و بر این اساس، کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی و دسترسی غیرمجاز به داده و مزاحمت اینترنتی، جزو بیشترین جرایم در فضای مجازی بوده است. 
مجید با تاکید بر این‌که بیشتر جرایم ما مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، گفت:‌ جرایم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی نسبت به پارسال ۳۷ درصد افزایش داشته است. موضوعی که ناشی از بی‌توجهی کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتاست.
رئیس‌پلیس فتای فراجا درباره این‌که چه تعداد از پرونده‌ها در پلیس فتا کشف می‌شود، گفت: قدرت کشف پلیس فتا در سال۱۴۰۱ افزایش داشته و اکنون ضریب کشف به‌وقوع پلیس فتا حدود ۹۴درصد است.