عدد خبر

عدد خبر

64 هزار کیلومتر
باند از راه‌های پر تردد برداشت شد

علیرضا سیاهپور، مدیر کل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تحلیل وضعیت رویه راه‌های شریانی کشور در حال حاضر توسط سامانه مدیریت روسازی(PMS) انجام می‌‌شود. تاکنون 64هزار کیلومتر- باند مجزا از راه‌های شریانی و پرتردد کشور در سه دوره (سال‌های 1395، 1397 و 1399) برداشت شده است.
وی افزود: برداشت وضعیت رویه راه‌های فرعی و غیرشریانی به طول حدود 37هزار کیلومتر برای اولین بار سال 1396 و از طریق سامانه PMS انجام شده است. در ارتباط با پل‌ها و ابنیه فنی نیز سامانه جداگانه‌ای طراحی شده است که تاکنون 80درصد داده‌ها در این سامانه ثبت شده است و ظرف مدت سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

6 میلیارد دلار
صادرات در کشاورزی 

ناصر مرادی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران از پیگیری‌های این کمیسیون درباره حذف پیمان‌سپاری ارزی از صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: به طور کلی صادرات در بخش کشاورزی، سالانه بالغ بر شش‌میلیارد دلار ارزیابی می‌شود که در 9ماهه امسال بیش از چهارمیلیارد دلار بوده است. پس، بخش اصلی صادرات کشور به حوزه پتروشیمی و فولاد و غیره مربوط می‌شود که بیشترین سطح ارزآوری را دارد. با این حساب انتظار داریم دولت درباره بخش کشاورزی با نگاه حمایتی حرکت و پیمان‌سپاری ارزی را حذف کند. این فعال اقتصادی از دریافت نیم درصد عوارض صادرات آب مجازی که در قانون بودجه سال جاری گنجانده شده بود، سخن گفت و افزود: قانون‌گذار باید در تعیین محصولات خاص که واقعا آب‌بر هستند به صورت دقیق عمل می‌کرد. 

2 فروند 
ساخت کشتی تانکر ۸۰۰ تنی

عبدالرضا محبی، معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که مذاکرات ساخت دو فروند شناور چندمنظوره ۸۰۰تنی با شرکت اروندان، از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و اکنون با الحاق این شرکت به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد تحقق این مذاکرات هستیم، گفت: قیمت‌های در نظر گرفته شده برای ساخت این شناور‌ها کاملا منطبق با استاندارد‌های جهانی و براساس نرخ‌های ارائه شده در بازار‌های بین‌المللی مورد توافق واقع شده و امید است بتوان با این نرخ‌ها ساخت آنها را در موعد تعیین شده، به سرانجام رساند. وی افزود: براساس قراردادی که میان شرکت کشتی‌سازی اروندان و شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم(خدوم) به امضا رسید، قرار است دو فروند شناور ۸۰۰تنی به منظور حمل دیزل، فرش واتر و مایحتاج مورد نیاز ساخته شود.