مصرف آب همچنان در اوج

مصرف آب همچنان در اوج

مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آب شهری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است، گفت: تهران برای به پایداری رسیدن منابع آبی، نیازمند ۲۸۳‌میلی‌متر بارش در سال است در حالی که متوسط بارندگی‌های سال گذشته این استان ۲۰۷‌میلی‌متر بوده است.

علی‌اکبر ملکوتی افزود: وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است و در حالی که ۱۰‌روز تا آغاز زمستان باقی‌مانده، استان تهران فقط ۳۱‌میلی‌متر بارش داشته است و همچنان اوج مصرف آب در این کلانشهر بر مدار ۴۰‌هزار لیتر در ثانیه است؛ این میزان مصرف آب برای روزهای سرد و به‌ویژه چنین شرایطی بالاست./ مهر

بدون تیتر
محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: خرما نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵‌درصد افزایش قیمت داشته است که البته نسبت به تورم ۴۰ تا ۴۵‌درصدی اعلام شده از سوی مسئولان مربوط عددی نیست. باید در نظر داشت که قیمت‌ نهاده‌های کشاورزی در سال‌های گذشته افزایش یافته و اخیرا هم با افزایش ۴۰ تا ۵۰‌درصدی مواجه شده است. این موارد نشان می‌دهد که باید برای تولید کاری کنیم، زیرا کشاورز هم حق حیات در کشور دارد.

 پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای همه مسیرها طی بازه زمانی یکم دی تا ۳۰‌دی، از دیروز توسط فروشندگان حضوری (آژانس‌ها و دفاتر فروش) انجام شد. همچنین پیش‌فروش بلیت توسط فروشندگان غیرحضوری (سایت‌های مجاز)، انجام شد. شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

‌‌علی‌اکبر میرعمادی، مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی اظهار داشت: محدودیت یا توقف اعطای تسهیلات جزو سیاست‌های بانک مرکزی نیست و آنچه بانک مرکزی به شبکه بانکی الزام کرده است، ضرورت رعایت حدود مقرر و نیز اعطای تسهیلات در چارچوب ضوابط قانونی و مقرراتی است.

 طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد: مسئولیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به‌عهده وزارت رفاه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است و این سازمان مسئول تامین منابع آن است. قرار است این طرح به صورت آزمایشی اجرا و پس از رفع ایرادات در کل کشور اجرا شود. همان‌طور که اعلام شده استان هرمزگان به‌عنوان استان محل اجرای آزمایشی این طرح در نظر گرفته شده است.

 محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون گفت: 3000‌میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در سال جاری تصویب و ابلاغ شده است. سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل خرد و خانگی از 100‌میلیون تومان به 150‌میلیون تومان و سقف مشاغل پشتیبان برای این مشاغل از دو میلیارد به چهار میلیارد تومان افزایش یافته است. در‌صدد هستیم سرعت صدور مجوزها از سامانه ملی مجوزهای کسب و کار بیشتر شود.
​​​​​​​
 امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد بیان کرد: مشکل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار قابل حل است و کسانی که مدارک سازمان غذا و دارو دریافت کنند، می‌توانند از طریق وب‌سرویس درگاه ملی غذا و دارو تقاضای خود را برای فعالیت در رشته‌‌‌‌های مواد غذایی که 31 رشته است، ارائه کنند و هر زمان که تاییدیه تخصصی سازمان غذا و دارو را دریافت کردند، می‌توانند از طریق سامانه ملی مجوزهای کسب‌و‌کار اقدام به اخذ مجوز فعالیت کنند. اختلافات جزئی بین دستگاه‌های مجوزدهنده مانند وزارت کار و سازمان غذا و دارو قابل حل است و در مرحله اول باید مجوزها صادر شود و سپس ماموران بهداشت از نحوه تولید مواد غذایی بازرسی کنند.