نوشداروی روزهای‌آلوده

نوشداروی روزهای‌آلوده

متخصصان علوم غذایی اتفاق نظر دارند که در شرایط آلودگی هوا برای کاهش صدمات وارده به دستگاه تنفسی و پیشگیری از التهابات دستگاه گوارش مصرف شیر و لبنیات افزایش یابد.

شیر کم‌چرب به ویژه پنیر و ماست پروبیوتیک به‌دلیل داشتن فسفر، منیزیم، کلسیم و ویتامینDخنثی‌کننده سموم بوده و با فلزات سنگین مثل سربی که بر اثر سوختن بنزین و گازوئیل از طریق هوا وارد بدن شده، ترکیب و باعث دفع آنها می‌شوند. البته باید به یاد داشت لبنیات تاثیری بر بهبود عوارض مسمومیت‌ ناشی از آلاینده‌ها همچون سردرد، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و... ندارد و تنها راه درمان دریافت اکسیژن است. سالمندان، کودکان و افرادی که کمبود کلسیم دارند بیش از دیگران در معرض خطر آلودگی با سرب قرار دارند و باید مصرف شیر و منابع غنی از ویتامینCرا افزایش دهند. ضمن این‌که شیر و فرآورده‌های لبنی با لینت مزاج و مایعات به خصوص آب با افزایش ادرار به خروج سموم و مواد آلاینده کمک می‌کنند.

اکسیر درخشندگی پوست
یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک فنجان گلاب را با هم مخلوط کرده و سپس آن را در قالب یخ ریخته و در فریزر منجمد کنید. روزی  یک مکعب از این یخ را روی پوست صورت ماساژ دهید تا پوستی درخشان ، شفاف و بدون لک داشته باشید.

تغذیه قبل از ورزش
ماست و گرانولا
میوه‌های پتاسیم‌دار مثل موز
مکمل های ورزشی