قصه شامپانزه‌های فراری سوئد!

قصه شامپانزه‌های فراری سوئد!

چهارشنبه گذشته چهار شامپانزه که در باغ‌وحش فوروویک سوئد نگهداری می‌شدند از محوطه مخصوص‌شان فرار کردند. این باغ‌وحش که در نزدیکی گاوله، در 165کیلومتری شمال استکهلم قرار دارد، بخشی از یک پارک تفریحی است. این پارک تنها ایستگاه تحقیقاتی پستانداران در کشورهای شمال اروپا نیز هست.

با فرار شامپانزه‌ها اوضاع کاملا به هم ریخت و مسئولان باغ‌وحش نمی‌توانستند آنها را پیدا کنند. پس از گذشت 24 ساعت با یافتن آنها در حالت تهاجمی و خطرناک مجبور به شلیک شدند. سه شامپانزه کشته شدند و چهارمی همچنان زخمی است و به سبب رفتار پرخاشجویانه حیوان هنوز هیچ دامپزشکی نمی‌تواند برای رسیدگی به او نزدیک شود. پارک حیوانات در بیانیه‌ای اعلام کرد شامپانزه‌ها داخل خانه میمون‌ها نگهداری می‌شدند و هنوز نمی‌دانند که آنها چگونه توانسته‌اند از آن خارج شوند. هم‌اکنون حیوان زخمی به تنهایی به محوطه خود بازگشته است. مدیر باغ‌وحش گفت: «این به آن معنی است که ما هنوز نمی‌توانیم به مردم اجازه دهیم آزادانه در پارک حرکت کنند و هنوز در آماده‌باش کامل هستیم. وضعیت بسیار جدی و غم‌انگیز بودهم برای حیوانات و هم برای کارمندان ما.» 
در ماه‌های اخیر این اولین بار نیست که حیوانات برای مدت کوتاهی از باغ وحش‌های سوئد فرار می‌کنند. در ماه اکتبر، یک شاه‌کبری سمی از تراریوم خود در باغ‌وحشی در سوئد فرار کرد اما پس از یک هفته به تنهایی بازگشت! دانیل راث از انجمن باغ‌وحش سوئد به خبرگزاری سوئد گفت که هیچ ارتباطی بین این رویدادها نمی‌بیند.