انفجار در فرودگاه عدن؛ با 72 کشته و  زخمی

انفجار در فرودگاه عدن؛ با 72 کشته و زخمی

منابع خبری از شنیده‌شدن وقوع انفجارها و صدای تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی عدن به‌محض فرود هواپیمای حامل اعضای کابینه دولت منصور هادی (وابسته به ائتلاف سعودی) به این فرودگاه خبر دادند.
تسنیم به نقل از شبکه الجزیره قطر نوشت: سالن انتظار فرودگاه یمن به‌محض ورود اعضای کابینه جدید دولت انتقالی جنوب (وابسته به ائتلاف سعودی) که از ریاض عازم عدن بود، هدف انفجار و تیراندازی قرار گرفت که در جریان آن چند نفر کشته یا زخمی شدند.
رسانه‌های یمنی به نقل از وزارت بهداشت عدن از کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 50 نفر در انفجارهای فرودگاه عدن خبر دادند. پیش از این منابع خبری از کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 20 نفر دیگر در این انفجار خبر داده بودند.
شبکه خبری المیادین از وقوع سه انفجار پی‌درپی در فرودگاه عدن خبر داد. این شبکه خبری به‌نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی شمار تلفات این انفجارها را بر اساس گزارش اولیه بیش از 30 کشته و زخمی اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای حامل اعضای کابینه جدید دولت انتقالی جنوب در فرودگاه عدن به زمین نشست که پس از ورود اعضای دولت جدید به محوطه فرودگاه، درگیری‌های شدید و انفجارها فرودگاه عدن را به لرزه در آورد.
شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در پی این انفجار نخست‌وزیر دولت انتقالی جنوب و اعضای کابینه وی به قصر «المعاشیق» منتقل شدند.