افشاگری هوش مصنوعی از چهره‌های تقلبی!‌

افشاگری هوش مصنوعی از چهره‌های تقلبی!‌

محققان شركت ادوب و دانشگاه بركلی با همكاری یكدیگر موفق به ابداع سیستم هوش مصنوعی شده‌اند كه مشخص می‌كند آیا چهره‌های موجود در یك عكس جعلی و دستكاری شده هستند یا خیر.
به گزارش فارس، استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ یا دیگر سیستم‌های پیشرفته برای دستكاری چهره‌ها در عكس‌های مختلف روز به روز در حال افزایش است. 
تشخیص این موضوع نیز روز به روز دشوارتر می‌شود.
حال پژوهشگران ابزاری ابداع كرده‌اند كه نه تنها مشخص می‌كند آیا چهره‌ای با فتوشاپ دستكاری شده یا خیر، بلكه می‌توان از آن برای بازگرداندن چهره دستكاری شده به حالت عادی و پی بردن به واقعیت نیز استفاده 
كرد.
باید توجه داشت این ابزار هوش مصنوعی تنها برای كشف دستكاری‌های انجام شده با نرم‌افزار فتوشاپ و به خصوص شناسایی استفاده از قابلیت Face Aware Liquify كاربرد دارد. بنابراین تا طراحی ابزاری كه بتواند تمامی دستكاری‌های انجام شده در چهره افراد با نرم‌افزارهای گوناگون را تشخیص دهد، راه درازی در پیش است.
ابزار یادشده از زمان ابداع تا به حال توانسته طیف گسترده‌ای از دستكاری‌ها در چهره افراد مختلف با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ را تشخیص دهد و عكس‌های دستكاری شده را به حالت اول بازگرداند. میزان دقت این ابزار هوش مصنوعی 99 درصد برآورد شده است.