شكست قطعی طرح معامله قرن

شكست قطعی طرح معامله قرن

موضوع معامله قرن را باید تلاش تبلیغاتی - روانی تلقی كرد كه آمریكا به‌خصوص جرد كوشنر، داماد ترامپ با كمك بنیامین نتانیاهو و برخی كشورهای عربی سعی در مطرح كردن آن داشته و هر كدام به دنبال اهداف خاص خود هستند. در این میان ترامپ سعی دارد برای خود امتیازی كسب كرده و دستاوردهای انتخاباتی برای خود به‌دست آورد. كوشنر نیز به‌دنبال كسب امتیازات مالی و تجاری و نتانیاهو هم در پی به‌دست‌آوردن امتیازات انتخاباتی و غلبه بر احزاب رقیب بود. كشورهای عربی هم در پی كسب رضایت آمریكا از طریق نزدیك شدن به رژیم صهیونیستی هستند.
با این توصیفات عملا هیچ كدام از این افراد و كشورها به فكر واقعیت مساله، یعنی متعلق بودن فلسطین به مردم این كشور و لزوم محقق‌شدن حقوق آنها نیستند. هر كدام به‌دنبال اهداف خود بودند در حالی‌كه صاحب اصلی موضوع، مردم فلسطین هستند و هیچ‌كدام از آنها رضایتی از این اتفاق نداشتند، چرا كه در طرح معامله قرن جایگاهی برای آنها در نظر گرفته نشده بلكه بیشتر به‌دنبال متفرق كردن فلسطینی‌ها و ایجاد درگیری میان كشورهای منطقه هستند. لذا با توصیفاتی كه ذكر شد و به‌رغم فشارها، تبلیغات، سفرها و كنفرانس‌ها طبیعی بود كه این طراحی موفق نشده و نخواهد شد و طراحان حتی نتوانستند در یك كنفرانس مقدماتی هم فلسطینی‌ها را حاضر كرده و به اهدافشان برسند. بنابراین طراحان و آنهایی كه در این زمینه نقش داشتند، شكست خورده و به اهدافشان نرسیده و نخواهند رسید.
در همین زمینه نقش جبهه مقاومت باید آگاهی یافتن از مضمون و محتوای طرح معامله قرن و نیز استحكام ارتباط‌های داخلی و انسجام بیشتر در فلسطین، اتحاد برنامه‌ها باشد.
همچنین جبهه مقاومت در برابر این طرح‌ها باید دست به افشاگری زده و كشورهایی از جمله اردن، مصر، سوریه و حتی عربستان
(در آینده نه چندان دور) را از واقعیت اهداف این طراحی‌ها آگاه و از آنها بخواهند در این موضوع ایستادگی و مقاومت كنند و پایگاه‌ها و مراكز رژیم صهیونیستی را در كشورشان تعطیل و زمینه عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی را در منطقه از بین ببرند.
در واقع می‌توان معامله قرن را جنایتی در حق جامعه بشری عنوان كرد، چرا كه این معامله درصدد ضایع كردن حقوق ملت فلسطین، آواره كردن و قتل عام آنها و به نوعی پاكسازی نژادی و مصادره هویت و شخصیت آنهاست. هر كدام از این اقدامات برای خود عناوین بزرگی است كه جای مقاومت و حتی محكوم كردن مرتكبان این جنایت را چه در دادگاه‌های كشورها یا دادگاه‌های بین‌المللی دارد.
نخست‌وزیر قبلی رژیم صهیونیستی سفر خود را به سوئیس به‌دلیل نگرانی و ترس از محاكمه لغو كرد، امروز نیز نتانیاهو و دیگران از سفر به اروپا و محاكمه در آن كشورها ترس دارند، اما متاسفانه برخی كشورهای همسایه به‌طور رایگان، فضای مانور و رفت وآمد این افراد را به كشورهایشان فراهم كرده‌اند.