فراخوان جهانی علیه معامله قرن

در پیام مهم رهبر انقلاب به زائران بیت‌ا... الحرام تاکید شد

فراخوان جهانی علیه معامله قرن

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پیامی به زائران بیت‌ا... الحرام، برائت از مستكبران و در رأس آن آمریكا را به معنی برائت از مظلوم‌كشی و جنگ‌افروزی، محكوم كردن كانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلك‌واتر آمریكایی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم كودك‌كش صهیونیست و پشتیبانان و كمك‌كنندگان آن و محكومیت جنگ‌افروزی‌های آمریكا و دستیارانش در منطقه حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند و با تأكید بر قرار داشتن مساله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان، خاطرنشان كردند: ترفند معامله قرن كه به‌وسیله آمریكای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه بشری است.  همگان را به حضور فعال برای شكست این مكر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه استكبار را در برابر همت و ایمان جبهه مقاومت محكوم به شكست می‌دانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی كه صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین نواب (نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی) آن را در صحرای عرفات قرائت كرد، به این شرح است:
 بسم ا... الرحمن الرحیم
والحمد لله رب العالمین و صلی ا... علی رسوله الكریم الامین، محمد خاتم النبیین، و علی آله المطهرین سیما بقیة ا... فی الارضین، و علی اصحابه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدین.
 موسم حج در هر سال، میعاد رحمت پروردگار بر امت اسلامی است. فراخوان قرآنی « َ اَذِن فِی الناسِ بِالحَج» دعوت همگان در طول تاریخ بر سر این سفره رحمت است تا هم دل و جان خداجوی و هم نگاه و اندیشه خردورز آنان از بركات آن بهره‌مند گردد و هر سال درس‌ها و آموخته‌های حج، به وسیله جماعاتی از مردم به سراسر جهان اسلام برسد.
در حج، اكسیر ذكر و عبودیت كه عنصر اصلی در تربیت و پیشرفت و اعتلای فرد و جامعه است در كنار اجتماع و اتحاد كه نماد امت واحده است و همراه با حركت بر گرد مركز واحد و در مسیری با هدف مشترك كه رمز تلاش و تحرك امت بر پایه توحید است، و با یكسانی آحاد حج‌گزار و نبود تمایز كه نشانه برداشتن تبعیض‌ها و همگانی كردن فرصت‌ها است مجموعه‌ای از پایه‌های اصلی جامعه اسلامی را در نمایی كوچك نشان می‌دهد.
هر یك از احرام و طواف و سعی و وقوف و رمی و حركت و سكون در اعمال حج، یك اشاره نمادین به بخشی از بدنه تصویری است كه اسلام از اجتماع مطلوب خود ارائه
كرده است.
تبادل دانسته‌ها و داشته‌ها میان مردم كشورها و مناطق دور از هم و تعمیم آگاهی‌ها و تجربه‌ها و خبرگیری از وضع و حال یكدیگر و زدودن بدفهمی‌ها و نزدیك كردن دل‌ها و انباشتن توان‌ها برای مقابله با دشمنان مشترك، دستاورد حیاتی و بسی بزرگ حج است كه با صدها گردهمایی مرسوم و معمول نمی‌توان آن را به‌دست آورد.
بیزاری از همه بی‌رحمی‌ها و فسادهای طواغیت
آیین برائت كه به معنی بیزاری از همه بی‌رحمی‌ها و ستم‌ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستكبران دوران‌ها است، یكی از بركات بزرگ حج و فرصتی برای ملت‌های مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه شرك و كفر مستكبران و در رأس آن آمریكا، به معنی برائت از مظلوم‌كشی و جنگ‌افروزی است؛ به معنی محكوم كردن كانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلك‌واتر آمریكایی است؛ به معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم كودك‌كش صهیونیست و پشتیبانان و كمك‌كنندگان آن است؛ به معنی محكومیت جنگ‌افروزی‌های آمریكا و دستیارانش در منطقه حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است كه رنج و مرارت ملت‌ها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبت‌های سنگینی بر آنان وارد كرده است؛ به معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است؛ به معنی بیزاری از رفتار استكباری و خباثت‌آمیز قدرت‌های متجاوز و فتنه‌انگیز در برابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است كه اسلام، همه را به آن دعوت می‌كند. اینها اندكی از بركات حج ابراهیمی است كه اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است؛ و این، نماد مجسم بخش مهمی از آرمان‌های جامعه اسلامی است كه هر سال به وسیله آحاد مردم مسلمان، به كارگردانی حج، نمایشی عظیم و پرمضمون پدید می‌آورد و با زبانی گویا، همه را به تلاش برای ایجاد چنین جامعه‌ای فرامی‌خواند.
 نخبگان جهان اسلام كه جمعی از آنان از كشورهای مختلف هم‌اكنون در مراسم حج حضور دارند، وظیفه‌ای سنگین و خطیر بر دوش می‌كشند. این درس‌ها باید به همت و ابتكار آنان به مجموعه ملت‌ها و افكار عمومی منتقل شود و دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهی‌ها به‌دست آنها تحقق یابد.
مساله فلسطین در راس همه مسائل سیاسی مسلمانان است
امروز یكی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، مساله فلسطین است كه در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگ‌ترین ظلم قرن‌های اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور، همه چیزِ یك ملت- سرزمینش، خانه و مزرعه و دارایی‌هایش، حرمت و هویتش-مصادره شده است. این ملت به توفیق الهی شكست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه‌تر در میدان است؛ ولی نتیجه كار نیازمند كمك همه مسلمانان است. ترفند معامله قرن كه به‌وسیله آمریكای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه بشری و نه تنها ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شكست این كید و مكر دشمن فرا‌می‌خوانیم و به حول و قوه الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه استكبار را در برابر همت و ایمان جبهه مقاومت، محكوم به شكست می‌دانیم.
قال ا... العزیز: اَم یریدونَ كیدًا فَالَذینَ كفَروا هُمُ المَكیدون. صدق ا... العلی العظیم. توفیق و رحمت و عافیت و قبولی طاعات را برای همه حجاج محترم از خداوند مسألت می‌كنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۴مردادماه۱۳۹۸  - مصادف با ۳ذی‌الحجه۱۴۴۰