سپـــــاهان، نـــاامیـــد شـــد!

رسانه‌های قطری اعلام کرده‌اند امید ابراهیمی به احتمال زیاد در قطر می‌ماند

سپـــــاهان، نـــاامیـــد شـــد!

 امید ابراهیمی، هافبك دفاعی تیم ‌ملی از باشگاه الاهلی جدا شد و به‌زودی قرارداد جدیدی با یك باشگاه قطری امضا می‌كند. این بازیكن بعد از توافق با مسؤولان تصمیم گرفت جدا شود. البته تا زمانی كه امید ابراهیمی امضا نكند و رضایت ندهد، باشگاه الاهلی نمی‌تواند مدافع استرالیایی خود را به خدمت بگیرد. این باشگاه به‌تازگی موفق شده با یك بازیكن از این كشور به توافق برسد.
 ماجرای جدایی امید چه بود؟
امید ابراهیمی فصل گذشته عملكرد خوبی در لیگ قطر داشت. او در پایان فصل جزو بهترین بازیكنان تیمش بود. حتی مسؤولان الاهلی به او پیشنهاد دادند تا یك فصل اضافه‌تر قراردادش را تمدید كند و با آنها دو ساله ببندد. منتها امید ابراهیمی این مساله را قبول نكرد. وقتی ماجرای جدایی امید از الاهلی در رسانه‌های قطری اعلام شد، همه تعجب كردند كه چرا با وجود عملكرد خوب، این بازیكن باید كنار گذاشته شود؟
 تصمیم را اسپایر گرفت
فوتبال قطر به سبك جدید مدیریت می‌شود. در دو سه سال گذشته تصمیم گیری درباره جذب بازیكنان خارجی با اسپایر، مغز متفكر ورزش قطر بوده است. این كمپ یكی از مجهزترین و به روزترین كمپ‌های دنیاست و خیلی از تیم‌های بزرگ در آنجا اردو برگزار كرده‌اند. با تصمیم مسؤولان رده بالای فوتبال قطر بنا شد تیمی از كارشناس‌ها خرید و فروش بازیكنان در قطر را به دست بگیرند، به شكلی كه باشگاه‌ها دیگر در این زمینه مستقل نباشند و اسپایر باشد كه در مورد خارجی‌ها برایشان تصمیم بگیرد. به‌عنوان مثال باشگاه‌ها نیازهای خود را به اسپایر می‌گویند و آنها تصمیم‌گیری می‌كنند كه چه بازیكنی و از كجا جذب شود؟ درباره امید ابراهیمی هم اسپایر تصمیم‌گیری كرد. باشگاه الاهلی اخیرا بابت خط دفاعی خود ابراز نگرانی كرد. مسؤولان این باشگاه به اسپایر گفتند نیاز به یك مدافع خارجی دارند. آنها به‌تازگی یك هافبك از نیوكاسل انگلیس جذب كرده اند و در خط میانی سه هافبك وسط دارند. به همین دلیل اسپایر تصمیم گرفت امید ابراهیمی را به باشگاه دیگری منتقل كند تا جا برای مدافع استرالیایی باز شود.
 الوكره یا الخور
بعد از انتشار خبر جدایی ابراهیمی از الاهلی خیلی زود شایعه شد احتمالا او به ایران بازمی‌گردد. امید اما چنین قصدی ندارد. او با تصمیم اسپایر ظرف روزهای آینده به باشگاه جدیدی نقل مكان خواهد كرد. در روزهای اخیر شایعه شد باشگاه السیلیه او را می‌خواهد و احتمالا در آنجا با كریم انصاری‌فرد همبازی شود ولی این خبر صحت ندارد. منابع خبری در قطر فاش كردند امید ابراهیمی مذاكرات خوبی با باشگاه الوكره و الخور داشته است. او به احتمال فراوان به یكی از این تیم‌ها منتقل می‌شود.
الوكره به تازگی به لیگ ستارگان قطر صعود كرده و الخور هم جزو تیم‌های پایین‌نشین جدول است. ظاهرا اتفاقاتی كه در باشگاه الاهلی رخ داده باعث شده تا ابراهیمی هم راحت‌تر تصمیم به جدایی بگیرد. كارهای انتقال این بازیكن تا حدودی نهایی شده است. احتمالا او امروز یا فردا به صورت رسمی قراردادش را با باشگاه الاهلی فسخ می‌كند تا به باشگاه جدیدش نقل مكان كند.
 ابراهیمی؛ فعلا سكوت
دیروز امید ابراهیمی ترجیح داد درباره وضعیتش صحبت نكند. او سكوت كرد و گفت، بعد از تعیین تكلیفش صحبت خواهد كرد. او در روزهای اخیر در تمرینات الاهلی حضور داشته و تمرینات آماده‌سازی خود را هم با آنها انجام داد.