ملت عشق

دیوارنگاره تازه میدان ولیعصر نشان می‌دهد چگونه راهپیمایی اربعین فارغ از ملیت و هر تفاوت دیگری، زائران را زیر یك پرچم جمع می‌كند

ملت عشق

خیلی‌ها راه می‌افتند و خیلی‌های دیگر هم می‌مانند با حسرت این‌كه به هر دلیلی نتوانسته‌اند راهی كربلا شوند و روز اربعین حسینی را در جوار حرمش بگذرانند. حالا دیگر پیاده‌روی اربعین، فرهنگی شده كه شیعیان بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود می‌كشاند و در مواردی هم حتی غیرمسلمانانی را از سراسر جهان به خود خوانده است تا بروند و ببینند این همه عظمت و شكوه، این همه زائر پیاده و همهمه برای بودن كنار سومین امام شیعیان چه حال و هوایی دارد و چگونه شكل می‌گیرد. ماجرای پیاده‌روی اربعین و اتفاقات فرهنگی كه در آن یا پیرامونش رخ می‌دهد، موضوعی است كه می‌توان روزهای بسیاری درباره اش نوشت و نشان داد اهالی فرهنگ و هنر چگونه و به شكل در حال ادای دین و ابراز ارادت به امام حسین(ع) و این رویداد هستند. یكی از اتفاقات خوب فرهنگی كه البته در دیگر اتفاقات و مناسبت‌های ملی و مذهبی كشورمان بسیار جلب توجه كرده و همچنین فرهنگسازی‌هایی را نیز انجام داده دیوارنگاره میدان ولیعصر است، همان دیوارنگاره بزرگی كه ازحضور تیم ملی ایران در جام جهانی تا عید غدیر، عاشورا، راهپیمایی روز قدس، كمك به همنوع و... را با تصویرسازی‌هایی زیبا و تاثیرگذار ارائه كرده است. این روزها اگر از میدان ولیعصر رد شوید، می‌توانید چشم بدوزید به دیوارنگاره تازه‌ای كه به مناسبت اربعین طراحی و نصب شده است. عنوان این دیوارنگاره «الحسین یجمعنا» است و در خود تصویری از آنهایی را دارد كه به پیاده‌روی اربعین می‌روند و در این حماسه‌سازی عظیم نقشی را ایفا می‌كنند. در این دیوارنگاره كه روز گذشته رونمایی شد، می‌بینیم زنان و مردانی از ملیت‌های مختلف هر كدام پرچم كشور خود را در دست داشته و راهی كربلا شده‌اند. همه با پای پیاده و در كنار هم، اما چون همه با یك نیت و به عشق حسین(ع) پا در راه گذاشته‌اند، همه می‌شوند زنان و مردانی با لباسی یكسان، سیاهپوش و پرچم‌های در دستشان دیگر نام و نشان هیچ كشوری را ندارد، همه شان تنها یك پرچم دارند كه نام «حسین» روی آن نوشته شده و در سایه همین عشق، ملیت و هر نشان دیگری ـ كه تفاوت آنها را با هم نشان می‌داده ـ رنگ باخته است تا همه زیر پرچم امام حسین(ع) به ملتی واحد بدل شوند؛ ملت عشق. مجری این دیوارنگاره مانند مواردقبلی خانه ‌طراحان ‌انقلاب ‌اسلامی است، مدیریت هنری كار به‌عهده پویا سرابی بوده و ایده‌پردازی و طراح كانسپت را سید‌كمال‌الدین منتظری انجام داده است. محمد شكیبا و محمدتقی‌پور گرافیست‌كار بوده‌اند، شكیبا همچنین در عكاسی كار گروه را همراهی كرده و مدیریت تولید آن را صابر فرخی بر عهده داشته است.
راه‌اندازی یک پویش
نصب دیوار نگاره مثل همیشه با شکل‌گیری یک پویش همراه شده است؛ «الحسین یجمعنا» عنوان پویشی است كه همزمان با این ایام راه‌اندازی شده است.  خانه طراحان انقلاب اسلامی نیز در جدیدترین طراحی خود از طرحی كه نشان از خیل عظیم جمعیت می‌دهد برای میدان ولیعصر(عج) استفاده كرده است.