رایزنی مخفیانه  با داماد آقای رئیس

پشت پرده اعزام كیانوش به انتخابی المپیك

رایزنی مخفیانه با داماد آقای رئیس

صبح روز گذشته همه كسانی كه اخبار وزنه‌برداری را دنبال می‌كنند، متوجه سفر كیانوش رستمی به مسابقات سوئیس شدند. رقابتی كه برای انتخابی المپیك است و اصلا اسم كیانوش رستمی برای این مسابقات ارسال نشده است و مشخص نبود كه او چرا و به یك‌باره راهی سوئیس شد؟ با این‌حال کمیته المپیک خیلی زود بلیت او را گرفت تا کیانوش با اولین پرواز راهی اروپا شود.
 استوری ساعت 6 صبح و اطلاع‌رسانی فضای مجازی
ساعت 6 صبح روز چهارشنبه بود كه كیانوش رستمی عكسی از خودش به همراه دوستانش را در فضای مجازی منتشر كرد. او بالای این عكس‌ها نوشته بود: «می‌روم تا برای مردم افتخار بیاورم.» اما به كجا؟ كمتر كسی خبر داشت كه پس از آن همه حاشیه و اتفاق‌هایی كه افتاد، كیانوش رستمی بتواند راهی مسابقه‌ای در وزنه برداری شود اما او رفت، به سوئیس.
 رایزنی‌های مختلف با داماد رئیس فدراسیون جهانی
كیانوش رستمی عملا هیچ شانسی برای شركت در مسابقات گزینشی سوئیس نداشت. جواب نامه‌ای كه صالحی‌امیری، رئیس كمیته ملی المپیك ایران از تاماش آیان دریافت كرده بود این بود:«با احترام، زمان ثبت‌نام به اتمام رسیده است و كیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی هیچ شانسی برای شركت در رقابت‌های سوئیس ندارند.» اما ظاهرا خود كیانوش بیكار ننشسته بود. او از طریق آتیلا آدامفی، معاون اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری كه داماد تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی هم هست، پیگیر ماجرای اعزامش شده و ظاهرا توانسته نامه‌ای از آنها دریافت كند كه مجوز حضور در مسابقات سوئیس را به او داده‌اند.  
 فدراسیون ایران چه می‌گوید؟
همزمان با ارسال نامه فدراسیون جهانی، كیانوش رستمی ماجرا را با علی مرادی در میان می‌گذارد. او از رستمی درخواست می‌كند تا به فدراسیون برود و درباره اتفاقی كه افتاده، حرف بزنند. براساس اخبار رسیده مرادی همان‌جا با تاماش آیان ارتباط تلفنی برقرار می‌كند تا پیگیر ماجرا شود. اما خبری كه آیان می‌دهد این است كه رستمی فقط می‌تواند در مسابقات شركت داشته باشد و امتیازاتی كه او می‌گیرد در رتبه‌بندی امتیازبندی برای كسب سهمیه المپیك تاثیری نخواهد داشت!
 صالحی‌امیری: بنده هم از طریق آقای مرادی مطلع شدم
رضا صالحی‌امیری، رئیس كمیته ملی المپیك ایران كه نشان داده تعامل زیادی با ورزشكاران دارد، درباره این ماجرا توضیح می‌دهد: «سه‌شنبه‌شب بود كه آقای مرادی تماس گرفتند و ماجرا را برای بنده تعریف كردند. من در جریان ریز امور نیستم اما آن‌طور كه شنیدم ظاهرا خود آقای رستمی از طریق آقایی به نام آتیلا توانسته مجوز سفر به سوئیس را بگیرد.»
از صالحی‌امیری سوال كردیم كه آیا این مجوز پیرو نامه ارسالی شما به فدراسیون جهانی بوده است كه او این واكنش را نشان داد: «هرگز. جواب آیان به نامه ما منفی بوده است. چه اگر این‌طور نبود و این اعزام به دلیل ارسال نامه بود باید مشكل سعید علی‌حسینی هم حل می‌شد. آن‌طور كه من شنیدم رایزنی‌های خودش بوده و قرار است فقط در این مسابقات شركت داشته باشد بدون این‌كه برای او امتیازی حساب شود.»
صالحی‌امیری در پایان گفت:«ما همیشه هوای ورزشكاران را داشته‌ایم. تنها كاری هم كه جهت این اعزام انجام دادیم رایزنی برای گرفتن بلیت سوئیس بود. این كار را انجام دادیم و كیانوش رستمی روز گذشته ساعت 6 صبح راهی سوئیس شد. سهراب مرادی دیگر ورزشكار ما هم از آلمان راهی این كشور شده است.»