به المپیک می‌رسم

گفت‌وگو با حمیده عباسعلی، بانوی كاراته كای ایران که امروز در آلمان جراحی می‌شود

به المپیک می‌رسم

وقتی مصدوم شد ابتدا كسی نفهمید.مدال و سهمیه المپیك را گرفت سپس دیگر نایی در بدن نداشت كه بتواند بایستد.روی تاتامی افتاد و تازه آنجا بود كه همه فهمیدند چه بلایی سر بانوی كاراته كای كشور آمده.در واپسین ثانیه‌های فینال وزن ۶۸+ كیلوگرم بانوان .مصدومیت عباسعلی در دو ثانیه تا پایان مسابقه به شكلی بود كه خروج اجباری مكرر از تاتامی به دلیل حفظ تك امتیاز برتری، او را در آستانه دریافت آخرین اخطار و حتی واگذاری نتیجه قرار داد؛اما این بانوی ایرانی دلاورانه جنگید تا هیچ چیز را از دست ندهد.عمل جراحی قرار است امروز روی پای او انجام شود و حالا این خبر خوش را خودش هم می‌دهد كه ممكن است به المپیك برسد.

 چه خبر از عمل جراحی؟
پزشكان همان موقع تشخیص دادند كه باید پایم عمل شود.ابتدا خیلی ترسیدم.همه فكر و ذكرم المپیك بود.
 از همان مسابقات هم یك راست راهی هانوفر شدی.
بله.هماهنگی‌ها انجام شد و از اتریش به آلمان رفتم.در همان كلینیكی كه سهراب مرادی در هانوفر مورد عمل جراحی قرار گرفت، معاینه شدم.مصدومیت من به حدی بود كه نتوانستم روی سكو بروم و مدالم را بگیرم.با این حال از همه كسانی كه به من برای كسب مدالم تبریك گفتند تشكر می‌كنم.از همه كسانی كه به خاطر مصدومیتم با من ابراز همدردی كردند تشكر می‌كنم و امیدوارم بتوانم محبت‌های همه آنها را جبران كنم.مردم هم دعا كنند تا هر چه زودتر به میادین برگردم.
 ظاهرا دكتر گفته كه بعد از عمل جراحی می‌توانی در المپیك حضور داشته باشی.
انشاا... همین اتفاق بیفتد و بتوانم در المپیك حضور پیدا كنم.من زحمات زیادی كشیدم.كاراته در المپیك نبوده و معلوم هم نیست دیگر در المپیك باشد.نباید این فرصت را از دست داد.انشاا... اتفاق‌های خوبی بیفتد.
 شایعه شده بود ممكن است المپیك به خاطر كرونا لغو شد.
امیدوارم این ویروس لعنتی هر چه زودتر از بین برود.نگرانی‌های زیادی وجود دارد و خیلی‌ها كار و كاسبی شان خوابیده است.خدا خودش كمك كند تا این ویروس از بین برود.
 و مدال المپیك؟
آرزویم است.انشاا... بتوانم مزد همه زحماتی كه كشیده ام را بگیرم.

دكتر امینی:همه چیز خوب پیش برود،عباسعلی به المپیك می‌رسد
دكتر بابك امینی ، پزشك متخصص كلینیك هانوفر آلمان كه درمان كتف مصدوم سهراب مرادی را در ماههای اخیر برعهده داشت،  درباره وضعیت حمیده عباسعلی گفت: بعد از آزمایش‌های انجام شده، مشخص شد كه ACL زانوی عباسعلی به طور كامل دچار پارگی شده و به دلیل محدودیت زمان تصمیم داریم صبح پنجشنبه او را جراحی كنیم. بعد از جراحی هم مراحل درمانی این قهرمان كاراته در هانوفر دنبال می‌شود تا زمانی كه شرایط او بهبود پیدا كند و بتواند به تهران بازگردد.وی افزود: با جدیدترین متدهای درمانی سعی می‌كنیم همه اقدامات را برای درمان عباسعلی انجام دهیم. انشاا... این قهرمان كاراته می‌تواند با یك برنامه خوب به المپیك 2020 برسد.