پرسپولیس  این  فصل  هم  مدعی  قهرمانی  است

گفت‌وگو با عیسی آل كثیر،ستاره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس این فصل هم مدعی قهرمانی است

چه كسی فكرش را می‌كرد كه عیسی آل‌كثیر فقط شش بازی برای رسیدن به محبوبیتی بزرگ، فاصله داشته باشد؟ او از صنعت‌نفت آبادان آمد و پیراهن سرخ را به تن كرد. شاید در بازی اول كه دیدار رفت مقابل التعاون عربستان بود، چندان خوب عمل نكرد، اما خیلی زود سوار بر كار شد و مهره‌ای بدون جانشین برای پرسپولیس لقب گرفت. بازیكنی كه خیلی‌ها در مورد درخشش او با پیراهن پرسپولیس شك و تردید به دل راه می‌دادند، حالا پاسخ اعتماد مربیان و حامیانش را داد. با عیسی برای دقایقی گپ زدیم كه می‌خوانید:

حرف‌هایی كه در برنامه فوتبال برتر به زبان آوردی، به دل مردم نشست. بازتاب خاصی هم برای خودت داشت؟
مردم ایران همیشه به من لطف دارند. خیلی‌ها از من بابت آن صحبت‌ها تشكر كردند اما این وظیفه من بود كه از مردم كشورمان بابت آن حجم حمایت‌ها، تقدیر و تشكر كنم.
 البته شادی گل تو هم حسابی سر و صدا كرد!
بله، نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشكر كنم. ما مردم مهربانی داریم كه باید بیشتر از اینها قدرشان را بدانیم. عكس‌های زیادی دیدم كه خیلی‌ها شادی گل من را تكرار كردند تا از من و پرسپولیس حمایت كنند. از همه آنها ممنونم. باید از همشهری‌هایم تشكر ویژه‌ای داشته باشم. آنها برای من سنگ تمام گذاشتند و دعا می‌كنم فرصتی به دست بیاورم تا با بازی‌های خوب، جواب محبت‌شان را بدهم.
 وضعیت مصدومیتت چطور است؟
خدا را شكر وضعیت بهتری دارم. این مدت كه تمرینات تعطیل بود، موفق شدم مراحل درمانی را طی كنم و به هر حال، استراحت هم تاثیر خودش را می‌گذارد. درد كمتری دارم و فكر می‌كنم در هفته آینده به بهترین شرایط ممكن برسم.
 هنوز هم پرسپولیسی‌ها نگران محرومیت تو هستند. اتفاق تازه‌ای رخ داده؟
مدیران باشگاه پرسپولیس مدارك لازم را برای دفاعیه آماده كرده‌اند. من هم مسائلی كه باید عنوان می‌شد را در دفاعیه خودم نوشتم. حقیقتش را بخواهید، من ندانسته این شادی گل را انجام دادم و فقط به خاطر شادی برادرزاده‌ام بود، وگرنه اصلا به ذهنم هم نمی‌رسید بخواهم كسی را آزار بدهم یا مورد تمسخر قرار بدهم.
به همین علت است كه می‌گویم رای علیه من سوء‌تفاهم بود. حالا هم امیدوارم بتوانیم در كنفدراسیون فوتبال آسیا به خوبی دفاع كنیم تا محرومیتم برداشته شود. این موضوع برایم بسیار مهم است كه مسوولان كنفدراسیون فوتبال آسیا بدانند هیچ قصد و غرضی نداشتم و اصلا دنبال مسائلی مثل نژادپرستی هم نبودم. فقط همین را متوجه شوند، برای من كافی است و می‌دانم با مدارك و دفاعیاتی كه داریم، می‌توانیم پیروز پرونده شویم.
 و اگر این اتفاق رخ بدهد؟
با روحیه و انگیزه‌ای فراوان برمی‌گردم و در خدمت پرسپولیس هستم. آرزو می‌كنم این محرومیت كه اصلا حق من نبود هر چه زودتر بخشیده شود تا بتوانم در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس گلزنی كنم و جواب حمایت هواداران را بدهم. متاسفانه در قطر، فرصتی برای صحبت كردن و ارسال دفاعیات بیشتر نبود. من مطمئن هستم مدیران باشگاه پیگیر كارم خواهند بود و انشاا... این مشكل هر چه زودتر حل ‌ شود تا بتوانم هم در لیگ ایران بازی كنم و هم در فینال لیگ قهرمانان با پیراهن پرسپولیس به میدان بروم. یكبار دیگر از همین رسانه از كسانی كه بابت شادی گل من ناراحت شده‌اند، عذرخواهی می‌كنم و همه آنها باید بدانند كه من هیچ قصدی برای ناراحت كردن دیگران نداشتم.
 چه فرمولی در میان بود كه توانستی به سرعت در تركیب اصلی پرسپولیس جا بیفتی؟
همان طور كه یحیی گل‌محمدی هم گفت، جو پرسپولیس بسیار حرفه‌ای و عالی است. به همین خاطر، نه تنها من، بلكه هر بازیكن دیگری هم به جمع‌مان اضافه شود، به سرعت می‌تواند جای خود را پیدا كند. بزرگترهای تیم واقعا بازیكنان را به خوبی حمایت می‌كنند و كادرفنی هم وظایف را به صورت برنامه‌ریزی شده بر دوش بازیكنان می‌گذارد. در این شرایط، همه جای پیشرفت دارند. من هم عاشق پرسپولیس بودم و می‌دانستم اگر به این تیم اضافه شوم، توانایی آن را دارم كه خیلی زود جایگاه خودم را پیدا كنم. صمیمیت و رفاقتی كه داخل تیم‌مان وجود دارد، شاید در كمتر تیمی دیده شود به همین خاطر، من به همراه سایر بازیكنان جدید توانستیم در تیم جدید خیلی زود خودمان را پیدا كنیم.
 به نظرت آینده پرسپولیس در فصل بیستم چطور رقم می‌خورد؟
همه بازیكنان ما انرژی و پتانسیل بالایی دارند تا خودشان را به اثبات برسانند و بهترین عملكرد ممكن را در زمین بازی نشان بدهند. با این پتانسیلی كه تیم ما دارد، بدون‌شك می‌توانیم یك فصل بسیار خوب را پشت سر بگذاریم و باز هم مدعی اصلی قهرمانی در لیگ باشیم. در چهار سال گذشته، پرسپولیس با همین شرایط جام قهرمانی را از آن خود كرده و باید تلاش كنیم تا بار دیگر این اتفاق رخ بدهد. گل‌محمدی و همكارانش بسیار بادانش هستند و حتما برای رساندن پرسپولیس به قهرمانی‌های بیشتر، برنامه‌ریزی می‌كنند. ما هم كه بازیكن هستیم و با تدابیر كادرفنی به دنبال كسب قهرمانی می‌رویم.