5/2 میلیارد دلار حجم بازار تجهیزات پزشكی

5/2 میلیارد دلار حجم بازار تجهیزات پزشكی

مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو گفت:‌ حجم بازار تجهیزات پزشكی كشور حدود 5/2 میلیارد دلار است.
به گزارش مهر، حسین صفوی با اشاره به تولید ۲۵ محصول تجهیزات پزشكی ازجمله ارتوپدی افزود: ارزش بازار تجهیزات پزشكی كشور حدود 5/2 میلیارد دلار است. از این میزان، ۷۰۰ میلیون دلار آن توسط تولید داخل پوشش داده می‌شود؛ یعنی سهم تولید داخل از لحاظ ارزش ریالی ۳۰ به ۷۰ است.
وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ شركت در حوزه تولید محصولات با تكنولوژی و ریسك بالا ادامه داد: در صورتی كه محصولات آنها وارد بازار شود میزان ارزبری برای تامین این كالاها كاهش می‌یابد. صفوی عنوان كرد: در دو سال گذشته چند شركت داخلی برای اولین بار برای تولید ۲۵ محصول ویژه از جمله ارتوپدی ورود كرده‌اند كه نشان‌دهنده حركت رو به جلو در تولید تجهیزات پزشكی در كشور است.
مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو با بیان این كه كالاهای وارداتی بیشتر شامل محصولاتی با ارزش ریالی بالاست، گفت: تجهیزات پزشكی وارداتی به دلیل داشتن تكنولوژی خاص در تولید، ارزبری بالایی دارد.
وی با اشاره به این كه از سال‌های گذشته نگرش مثبت در حوزه صادرات تجهیزات پزشكی وجود دارد، بیان كرد: منشأ و مبدأ این حركت شركت‌های تولید‌كننده‌ای بوده‌اند كه بیش از نیاز داخلی تولید دارند و با مد نظر قرار دادن بازارهای هدف، برای صادرات اقدام كرده‌اند.