۵۰۰ محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

۵۰۰ محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

 رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور از اجرای فاز دوم طرح «پازك» در ۵۰۰ محله شهری و روستایی به منظور پیشگیری از اعتیاد زنان و كودكان خبر داد.
به گزارش ایسنا، ماریت قازاریان با بیان این‌كه طرح پازك اقدام ویژه‌ای است كه به موضوع «پیشگیری از اعتیاد در زنان و كودكان» می‌پردازد، افزود: این طرح شامل فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۰۰ محله شهری و روستایی است. وی با بیان این‌كه این طرح در فاز اول در
 ۱۲ استان اجرا می‌شود، ادامه داد: دو گروه زنان و كودكان به این دلیل انتخاب شده‌اند كه گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند و نسبت به گروه‌های دیگر بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با اشاره به این‌كه از این ۵۰۰ محله ابتدا یك شناسنامه كامل محلی تهیه شده است، عنوان كرد: در واقع یك دارایی سنجی كامل و جامع از ۵۰۰ محله‌ای كه توسط خود استان‌ها انتخاب شده، تهیه شده است. همچنین محلات مذكور نقاط خیلی آلوده نیستند، چراكه قرار است كارهای پیشگیری در سطح اولیه در آنها انجام شود و اگر لازم بود وارد سطح دوم و سوم شویم. به گفته قازاریان محله‌هایی در استان‌ها انتخاب شدند كه امكان فعالیت سطح اول پیشگیری در آنها وجود داشته باشد. وی با بیان این‌كه شناسنامه‌های هر محله تهیه شده است، گفت: ۵۰۰ شناسنامه كامل و جامع از سوی تسهیل‌گران محله‌ای به كمك خود بهزیستی استان‌ها تهیه شده و فاز دوم این طرح نیز كه در حال اجراست، شامل مصون‌سازی كودكان زیر سن دبستان در این محله‌هاست.
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به این‌كه این كار به دو شیوه انجام می‌شود، افزود: اگر محله مورد نظر مهدكودك داشته باشد، این طرح در مهدكودك مذكور اجرا می‌شود. این درحالی است كه اتفاقا بسیاری از این محلات مهدكودك ندارند و بچه‌های زیر دبستان از مهدكودك رفتن محروم هستند و بسیاری اوقات هم بضاعت مالی شان این اجازه را به آنها نمی‌دهد.