کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

بازداشت مرد آتش‌افروز در مترو
فردی که با آتش‌زدن صندلی یکی از واگن‌های متروی صادقیه قصد به آتش کشیدن واگن مترو را داشت بازداشت شد. 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، با توجه به التهابات چند ماهه اخیر در کشور و سوءاستفاده دشمنان از فضای اغتشاشات داخلی و جوسازی رسانه‌های بیگانه، فردی با به آتش کشیدن صندلی یکی از واگن‌های متروی صادقیه قصد برهم زدن نظم و امنیت حاکم بر آنجا را داشت، که با تلاش ماموران مترو دستگیر شد. متهم دستگیر شده با اظهار پشیمانی از این اقدام گفته، تحت تاثیر القائات و جوسازی رسانه‌های معاند، در ایستگاه پایانی مترو و بعد از پیاده شدن همه مسافران اقدام به آتش زدن صندلی مترو کرده و سریعا پیاده شده اما توسط عوامل پلیس مترو شناسایی و دستگیر شده است، این در حالی بود که آتش به‌سرعت خاموش شد.

3 کشته بر اثر نقص فنی تریلی
تصادف زنجیره‌ای در جاده فیروزکوه به‌دلیل نقص فنی تریلی سه قربانی گرفت.
مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به مهرگفت‌: ساعت 21 و 25 دقیقه شامگاه دوشنبه یک مورد تصادف زنجیره‌ای میان شش دستگاه وسیله نقلیه به سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد. نیروهای امدادی هلال‌احمر به محور سوادکوه تهران به سمت شمال، قبل از تونل ورسک اعزام شدند. آنها مشاهده کردند تصادف میان شش دستگاه وسیله نقلیه شامل دو دستگاه تریلی، دو دستگاه کامیون، یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه نیسان یدک‌کش رخ داده و در جریان آن هفت نفر دچار حادثه شده‌اند. این در حالی بود که سه نفرشان به‌دلیل شدت صدمات فوت کردند و چهار نفر هم مصدوم و در بیمارستان بستری شدند. بررسی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد که نقص فنی در سیستم ترمز تریلی دانگ فنگ باعث این تصادف مرگبار شده است. 

تصادف 3 سرویس مدرسه
11 دانش‌آموز در تصادف سه سرویس مدرسه مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
دکتر سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان به ایسنا گفت‌: ساعت 6 و 42 دقیقه صبح سه‌شنبه، گزارش برخورد یک دستگاه سواری ون سرویس مدرسه و یک دستگاه کوییک و به‌دنبال آن واژگونی ون در بلوار نصر، ابتدای خیابان بهارستان شهر کرمان، به اورژانس نیروهای امدادی به محل اعزام شد. معلوم شد در این حادثه پنج نفر که از دانش‌آموزان پسر نوجوان بودند مصدوم شدند که بعدز اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند. بعد از این حادثه بود که در تقاطع خیابان امام جمعه با خیابان شهید نامدار محمدی تصادف دیگری گزارش شد‌. زمانی که نیروهای امدادی به آنجا رفتند، مشاهده کردند تصادف میان دو سواری ۴۰۵ و پژو پارس که هر دو سرویس مدرسه بودند رخ‌داده که شش دانش‌آموز مصدوم شدند. یک دانش‌آموز پسر ۱۳ ساله از سرنشین‌های پژوی 405 در محل حادثه درمان سرپایی شد و پنج دانش‌آموز دختر ۱۳ تا ۱۴ ساله سرنشین پژو پارس به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند.

بازداشت یکی از عاملان شهادت پلیس
یکی از عاملان اصلی شهادت شهید ماموری در رودبار‌جنوب بازداشت شد.
سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره به فارس، گفت: در پی درگیری پانزدهم تیرماه ۱۳۹۸ ماموران یگان تکاوری زهکلوت شهرستان رودبار جنوب با یک گروه از قاچاقچیان مسلح موادمخدر یکی از ماموران محمدامین ا...‌دادی به شهادت رسید و اشرار از محل فرار کردند. با پیگیری‌های بی‌وقفه ماموران انتظامی یکی از عاملان دخیل در شهادت او در سال ۹۹ دستگیر و روانه زندان شد و با پی‌جویی‌های پلیسی تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عاملان اصلی دخیل در این درگیری ادامه داشت و به نتیجه رسید. وی تصریح کرد: در همین راستا ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان رودبار جنوب در پی انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند نیمه‌های آبان ‌امسال طی یک عملیات غافلگیرانه یکی دیگر از عاملان اصلی شهادت این شهید را شناسایی و دستگیر کنند که این متهم به حضور در صحنه درگیری منجر به شهادت آن مامور اعتراف کرد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

قتل رئیس کانون کارشناسان دادگستری خراسان رضوی
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی به قتل رسید.
​​​​​​​به گزارش ایرنا، رئیس کانون کارشناسان دادگستری خراسان رضوی دیروز سه‌شنبه به ضرب گلوله کشته شد.از هویت و انگیزه قاتل یا قاتلین اطلاعی در دست نیست.