راز سربه مهر جنایت در زانتیا

راز سربه مهر جنایت در زانتیا

راز قتل مردجوان در خودروی زانتیایش بعداز شش‌سال همچنان سربه مهر باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از تیر ماه95 و به‌دنبال پیدا شدن خودروی زانتیای سوخته‌ای در اسلامشهر، آغاز شد. تیم پلیسی بعد از حضور در محل متوجه شد راننده خودرو در زمان آتش‌سوزی داخل ماشین بوده و جان باخته است. کارشناسان آتش‌نشانی نیز در گزارش خود اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی بوده است.
با بررسی پلاک خودرو مشخص شد، مالک آن مرد 35 ساله‌ای به نام احسان است که خانواده‌اش ناپدید شدن او را گزارش کرده بودند. خانواده احسان به پزشکی قانونی رفتند اما نتوانستند به‌دلیل شدت سوختگی او را شناسایی کنند. به همین دلیل آزمایش دی‌ان‌ای گرفته و از این طریق هویت مقتول شناسایی شد.
کارآگاهان برای رازگشایی این جنایت به بررسی تماس‌ها و حساب بانکی مقتول پرداختند اما سرنخی به‌دست نیامد. به این ترتیب بعد از شش سال خانواده او با مراجعه به دادگاه کیفری یک استان تهران خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شدند. این درخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.
پدر مقتول در این جلسه گفت: پسرم با هیچ‌کسی دشمنی نداشت و ما به فردی مشکوک نیستیم. بعد از گذشت شش سال امیدی به پیدا شدن قاتلش نداریم‌. به همین دلیل تقاضا داریم دیه پسرم از صندوق بیت‌المال پرداخت شود.
در پایان قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.