کلاهبرداری 9میلیاردی مردشیاد از فامیل‌دور

کلاهبرداری 9میلیاردی مردشیاد از فامیل‌دور

مرد شیاد که با فریب مردم به بهانه سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز اینترنتی از آنها کلاهبرداری کرده و حتی به ارثیه 9میلیارد تومانی فامیلش هم رحم نکرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل هفته گذشته زنی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از یکی از اقوام خود به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. 
 شاکی درجریان تحقیقات گفت: پدرم فوت شده بود و از ارث او سهم من یک قطعه زمین در شهر مشهد بود. در این سال‌ها احساس می‌کردم زمین ارزش کمی دارد به همین دلیل سراغش نرفتم. چند ماه قبل به‌طور اتفاقی از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم زمین در کنار یک بزرگراه قرار گرفته و ارزش بالایی پیدا کرده که اگر آن را بفروشم پول خوبی نصیبم می‌شود. 
وی افزود: با شنیدن این حرف‌ها موضوع را با شوهرم در میان گذاشتم و قرار شد آن را بفروشیم. مردی برای خرید زمین به ما مراجعه کرد و قیمت پیشنهادی‌اش 9 میلیارد تومان بود که قبول کردیم. بعد از فروش زمین تصمیم گرفتیم با این پول سرمایه‌گذاری کنیم. یک ماه قبل  مردی که از اقوام دورمان بود با ما تماس گرفت و بعد به دیدن‌مان آمد. مدعی بود که در حوزه رمزارز فعالیت دارد و هر چقدر در این حوزه فعالیت مالی داشته باشیم سودمان چند برابر خواهد شد.  همین باعث شد که اسیر وسوسه‌‌هایش شوم.
 شاکی ادامه داد: با حرف‌هایش اعتمادمان را جلب کرد و طی چند مرحله 9 میلیارد تومان را در اختیارش قرار دادیم غافل از این‌که او سرمان کلاه گذاشته و کلاهبردار است. آن مرد چند روز بعد از گرفتن پول تلفنش را خاموش کرد و ناپدیدشد، حتی به پاتوق‌هایش رفتیم اما آنجا نبود و کسی نمی‌دانست به کجا رفته است. جست‌وجو ها  برای یافتن این کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این‌که ماموران پلیس فتا در جریان تحقیقات بعدی متوجه شدند که این متهم فراری به شیوه مشابه افراد دیگری را هم فریب داده و از آنها نیز کلاهبرداری کرده است. این افراد نیز با دیدن تصویر متهم فراری او را به عنوان همان مردی که آنها را به دام انداخته شناسایی کردند.
با افزایش این شکایت‌ها تحقیقات برای دستگیری متهم فراری که از شهر مشهد گریخته است، ادامه دارد.