پرسه

پرسه

«پیروز» تنها نمی‌خوابد!
اخبار و حواشی پیرامون پیروز همچنان ادامه دارد، همین چند روز پیش انتشار عکسی از پیروز با گردنبند الیزابت‌، باعث نگرانی‌هایی شده بود که البته با توضیحات مسئولان رفع شد. حالا هم انتشار فیلمی از سوی پرستار او، باعث شده نام توله‌یوز محبوب ایرانی‌ها دوباره بر سر زبان بیفتد. علیرضا شهرداری، تیمارگر پیروز، با انتشار ویدئویی از پیروز در صفحه توییترش نوشت: «۲۲۷‌مین روزی است که پیش پیروز هستم و ۱۳۴مین شبی است که بیرون کنار پیروز در هوای سرد بدون هیچ منبع گرمایی و فقط با دو پتو و یک ملحفه می‌خوابم. شب‌ها نباشم می‌آید کنار فنس و صدایم می‌زند.»
او افزود: «سلامت روح و روان پیروز برایم مهم است و نمی‌توانم استرسش را به دلیل تنهایی در شب تحمل کنم.»

بالشت رباتیک؛ اولین شب آرامش!
یک شرکت مستقر در توکیو بالشتی ر‌باتیک ساخته که فرد را در خوابی آرام فرومی‌برد. این بالشت الگوی تنفس آهسته‌ای را تقلید می‌کند که صاحب آن می‌تواند به طور طبیعی با آن هماهنگ شود. این کوسن آغوشی، دارای چندین حالت مختلف است و شیوه آن این است که افراد به‌تدریج تنفس خود را با ضربان‌های ریتمیک ملایم بالش تطبیق دهند و آرام شوند، استراحت کنند یا به خواب بروند. هیروکو ساتو از شرکت مهندسی یوکای گفت: این بالشت دارای چندین حالت مختلف است، شما می‌توانید یکی از حالت‌ها را انتخاب کنید؛ برخی از آنها تنظیم شده‌اند که آهسته‌تر ضربان دهند و برخی از آنها کمی سریع‌تر هستند.
​​​​​​​وی افزود: بدن شما به طور طبیعی سعی می‌کند با آن هماهنگ شود، بنابراین مجبور نیستید به نحوه تنفس درست فکر کنید. بدن شما به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.