دوست نداشتند در تكواندوی ایران باشم

مرد نقره‌ای المپیك از گلایه‌هایش پس از خداحافظی می‌گوید

دوست نداشتند در تكواندوی ایران باشم

محمد باقری‌معتمد و خداحافظی از دنیای تكواندو. برایش گرفتن این تصمیم خیلی سخت بود اما سرانجام این اتفاق افتاد؛ مرد نقره‌ای المپیك لندن پس از آن كه چند جراحی اجباری را انجام داد حالا از دلایل رفتنش می‌گوید. او دلش از خیلی‌ها پر است و می‌گوید آنها باعث شدند مدتی از تیم ملی دور باشد و در نهایت از تیم ملی خداحافظی كند.

 چه كسانی نمی‌خواستند تو در تکواندو باشی؟ می‌توانی نام ببری؟
فایده‌ای ندارد. من پس از المپیك آسیب دیدم و به اجبار چند عمل جراحی انجام دادم، اما بعضی‌ها باعث شدند از تیم ملی دور باشم. مشكلات زیادی در این مدت داشتم كه به خاطر آن مجبور شدم راهی خارج از كشور شوم. 

 در این مدت چه كار می‌كردی؟
انفرادی تمرین می‌كردم. منتی نیست اما در این مدت پیشنهادهای زیادی از كشورهای دیگر داشتم كه قبول نكردم. با چند نفر از استادان و خانواده‌ام مشورت كردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم كه زیر پرچم كشور خودم از دنیای تكواندو خداحافظی كنم. دوست نداشتم تابعیت خودم را تغییر دهم و در نهایت تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی گرفتم. 

 خیلی‌ها پیش‌بینی می‌كردند كه تو زودتر از اینها از دنیای قهرمانی خداحافظی كنی. 
خیلی امیدوار بودم كه با دریافت حق و حقوق خود از فدراسیون با هوگوی تیم ملی كشور خودم باز هم در رقابت‌های معتبر كسب مدال كنم، ولی بعضی‌ها دوست نداشتند معتمد در تكواندوی ایران باشد و سرانجام نیز قید آن را زدم. 

 انگار خیلی ناراحت شده‌ای؟
گله‌مندم. حق مرا خوردند. هیچ‌كس هم برای این حق من پادرمیانی نكرد. چند سال از بهترین روزهای عمر ورزشی‌ام هدر رفت. خیلی‌ها دوست نداشتند موضوع من و فدراسیون به سرانجام برسد و سنگ‌اندازی می‌كردند. 
 شنیده‌ایم كه قرار است در هند مربی شوی. 
چند سالی است كه در كشورهای مختلف سمینارهای آموزشی در كشورهای مختلف برگزار کرده‌ام و همین موضوع باعث دیده شدن من در دنیای مربیگری شد و با پیشنهاد فدراسیون تكواندوی هند برای یك‌سال به‌عنوان مربی با این تیم همكاری خواهم كرد. به‌زودی با تیم ملی هند به رقابت‌های انتخابی گرنداسلم می‌رویم و پس از آن نیز یك هفته در چین تمرین كرده و اگر روادید من صادر شود به رقابت‌های جهانی منچستر می‌روم و در غیر این صورت بعد از مسابقات قهرمانی جهان كار خود را پیگیری خواهم كرد.