جذب افراد نخبه در مشاغل حساس

رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی تاكید كرد

جذب افراد نخبه در مشاغل حساس

رئیس‌جمهور با تاكید بر این‌كه باید در مشاغل گوناگون و حساس كشور به دنبال جذب افراد نخبه باشیم، گفت: اگر نخبگان را در زمینه‌های گوناگون جذب كنیم، هزینه‌های اداره كشور پایین آمده و شرایط بهتری در راستای توسعه و پیشرفت ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی 2019 میلادی افزود: امروز خوشبختانه در سیستم جذب از سوی سازمان اداری و استخدامی كشور نسبت به جذب نخبگان اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه استعداد و هوش ذاتی انسان‌ها در زمینه‌های مختلف می‌تواند حركت رو به توسعه و پیشرفت كشور را تسریع كند، افزود: امروز در دولت شاهد نظرات گوناگون از سوی برخی وزرا در حوزه‌های مختلف هستیم كه نشان از آگاهی و جامعیت آنها نسبت به مسائل در بخش‌های گوناگون است.
روحانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز فرماندهان نخبه‌ای بودند كه به‌رغم آن‌كه در مسائل جنگی تحصیل نكرده بودند، اما عملیات‌ها را به طور خارق‌العاده برنامه‌ریزی می‌كردند و نشان دادند كه یك نخبه می‌تواند موجب پیروزی در یك عملیات شود.
بهره‌گیری مناسب از نخبگان
رئیس‌جمهور با تأكید بر این‌كه تلاش دولت بهره‌گیری درست و مناسب از نخبگان در بخش‌های مختلف است، افزود: یكی از اقدامات دولت در این راستا حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان بوده كه زمینه بسیار مناسبی برای آینده نخبگان به‌وجود خواهد آورد.
روحانی با اشاره به این‌كه امروز كشور در همه بخش‌ها و رشته‌ها نیاز به نخبگان و پرورش استعدادها دارد، تصریح كرد: اگر فردی در علوم انسانی دارای استعداد بوده و حقوقدان لایق و وكیلی مجرب شود می‌تواند در یك دادگاه بین‌المللی به نفع كشور اقدام كند. همچنین یك هنرمند با استعداد هم می‌تواند با هنر خود افكار گوناگون را جذب و پرورش دهد؛ مهم این است كه چگونه و در چه مسیری از استعدادها استفاده كنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به این‌كه نسبت به استفاده از نخبگان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی تأكید داریم، گفت: از نخبگان باید در حوزه مشاوره در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی استفاده شود و طی زمان این افراد می‌توانند حتی بالاترین مقام اجرایی را به دست آورند.
همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از نخبگان هستند
روحانی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت به دانش‌آموزان، گفت: امروز مهارت‌ها، علوم، دانش و فناوری‌ها به‌طور مداوم در حال تغییر است و به روز بودن در این عرصه بسیار حائز اهمیت بوده و باید دروس مربوطه در دبیرستان و دانشگاه بر این اساس به روز شود.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه علم، دانش و فناوری، تنها محدود به یك دوره نیست، افزود: درس خواندن و مهارت‌آموزی باید با آخرین تحولات جهانی دنبال شود.
روحانی با توصیه به مدال‌آوران المپیادهای جهانی بر تلاش در زمینه ادامه مسیری كه در پیش گرفته‌اند خطاب به آنها گفت: همه دستگاه‌های دولت وظیفه دارند حامی و پشتیبان شما بوده و محیط رشد و شكوفایی را برای شما فراهم كنند.
رئیس‌جمهور خاطر نشان كرد: امروز در اقتصاد و فرهنگ دانش‌بنیان شاهد تحولات بسیار خوبی هستیم و دانش‌آموزان با استعداد و قهرمانان المپیادهای علمی می‌توانند آینده‌سازان خوبی برای كشور باشند.