امید‌، به امید المپیک

تیم امید‌فوتبال ایران در اولین بازی مقدماتی المپیک به دیدار ازبکستان می‌رود

امید‌، به امید المپیک

تیم ملی امید ایران در بدترین شرایط و در حالی كه فدراسیون فوتبال ما رئیس ندارد، به مسابقات مقدماتی المپیك گام گذاشت.
مسابقاتی كه از امروز در شهر سونگخلا و ورزشگاه تینسولانون تایلند شروع می‌شود، برای ما حكم مرگ و زندگی را دارد. المپیك برای فوتبال ما به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل شده و از 1976 به این سو در تب آن می‌سوزیم. بارها و بارها به دلیل سوء‌مدیریت از رسیدن به المپیك بازمانده‌ایم و در بعضی از دوره‌ها هم به دلیل اتفاقات ورزشی. در هر حال از المپیك 1976 به این سو نتوانسته‌ایم به مسابقات فوتبال المپیك راه پیدا كنیم. البته تیم ملی فوتبال بزرگسالان ما در سال 1980 هم مجوز حضور در مسابقات فوتبال المپیك را پیدا كرد كه به دلیل تحریم آن المپیك، تیم فوتبال ما به مسابقات نرفت و حالا حسرت ما برای رسیدن به میدان سبز فوتبال در المپیك به 44 سال رسیده است.
اگر قواعد سابق بر مسابقات فوتبال المپیك همچنان باقی بود، شاید حسرت ما 44 ساله نمی‌شد؛ اما قوانین فیفا مبنی بر این‌كه در مسابقات المپیك باید از بازیكنان زیر 23 سال استفاده شود، نبود ساماندهی در این رده سنی را به چشم همه آورد.
تیم امید ما كه دو سال است با این وضعیت برای مسابقات مقدماتی آماده می‌شود، حمید استیلی را به عنوان مدیر تیم از دو سال قبل در كنار خود داشته و بعد از ناكام بودن تجربه مربیگری زلاتكو كرانچار و فرهاد مجیدی، به استیلی رسیده است و كمیته فنی امیدوار است با این پیشكسوت به موفقیت برسد.
همان طور كه استیلی گفت بهترین بازیكنان در این رده سنی كه در لیگ ما بهترین نمایش را داشته‌اند در تیم حضور دارند، معراج اسماعیلی، حبیب فرعباسی، مهدی نوراللهی، امید نورافكن، عارف آقاسی، شاهین طاهرخانی، متین كریم زاده، مهران درخشان مهر، حسین ساكی، مجتبی نجاریان، سینا زامهران، محمد خدابنده‌لو، رضا دهقانی، مهدی مهدی‌خانی، امیر روستایی، امیرحسین حسین‌زاده، جعفر سلمانی، رضا شكاری، علی شجاعی، محمد محبی، مهدی قائدی، رضا جبیره و اللهیار صیادمنش ۲۳ بازیكن نهایی تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تایلند هستند. البته در این میان معراج اسماعیلی دروازه‌بان اصلی تیم امید به دلیل مشكل مصدومیت همسترینگ در بازی امروز غایب خواهد بود. مسابقه امروز از هر جهت برای ما حساس است چون تیم امید كره جنوبی، امید اول صعود از این گروه به حساب می‌آید و به همین دلیل به نوعی، ازبكستان، رقیب اصلی و مستقیم تیم امید ایران برای صعود محسوب می‌شود.
امیدواریم محاسبات استیلی برای این بازی درست باشد و بازیكنان باكیفیت ما هم بهترین نمایش خود را در این دیدار ارائه كنند و به یك برد شیرین مقابل ازبكستان دست پیدا كنیم.