دولت امروز را عزای عمومی اعلام کرد

دولت امروز را عزای عمومی اعلام کرد


هیات دولت ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان و سانحه هوایی سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی اوکراین در ایران، روز پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه را عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت در پیامی که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، روز پنجشنبه را عزای عمومی اعلام کرد. سخنگوی دولت در این پیام نوشت: هیات دولت ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های هموطنانی که در استان کرمان در حین شرکت در مراسم باشکوه تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و در سانحه هوایی صبح دیروز جان خود را از دست داده‌اند، ۱۹ دی‌ماه را عزای عمومی اعلام کرد.
در جریان مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت بیش از ۵۰ نفر از هم‌وطنان فوت شدند.
همچنین هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد. به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲مسافر خارجی جان باختند.