تحقیر شیطان

تحقیر شیطان

در طول چند سال گذشته به وقوع پیوستن تحولاتی از جمله ورود شناور آمریكایی به آب‌های خلیج فارس و به اسارت گرفتن آمریكایی‌ها همچنین انهدام پهپاد آمریكایی از سوی ایران نشان‌دهنده این است كه جمهوری اسلامی ایران معادلات قدرت را در غرب آسیا تغییر داده است.
آمریكا ظرف هشت سال گذشته طراحی گسترده برای جنگ نیابتی در سوریه داشت كه با همت ایران و تاثیرگذاری سردار سلیمانی خنثی شد و آمریكا عملا شكست خورد. یكی از دلایل طراحی ترور شهید سلیمانی همین بود كه ایشان تمام طراحی‌های آمریكا را در منطقه خنثی كرد.
با توجه به سخنان رهبری مبنی بر انتقام سخت نیز باید بگوییم این پیام بسیار مهم بود و پس از آن شاهد تشییع با عظمت پیكر شهید سلیمانی در شهرهای عراق و پررنگ تر از آن در ایران بودیم كه در تاریخ معاصر بی مانند بود. همچنین شاهد اقدام مهم مجلس عراق در تصویب اخراج نیروهای آمریكایی و قانون مجلس ایران در تصویب تروریست اعلام كردن پنتاگون و نیروهای اقدام‌كننده آمریكا بودیم كه این حق را به نیروهای مسلح ایران برای مقابله با تروریست‌ها قائل می‌شود.
مجموعه اینها شرایطی ایجاد كرد كه براساس ماده 51 منشور ملل بتوانیم عملیات تلافی‌جویانه را انجام دهیم. سرعت عمل و اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی حتی قبل از مراسم خاكسپاری شهید سلیمانی كه همزمان با اذان صبح صورت گرفت عملا یك مرحله مهم دیگر جایگاه ایران را در منطقه به لحاظ اقتدار نظامی و سیاسی ارتقا داد. این حملات نشان دهنده توانمندی ایران در عرصه عملیاتی است.
امروز به واسطه این اقدام جمهوری اسلامی ایران، ترامپ درون جامعه آمریكا و جهان تقبیح شده و مورد شماتت قرار گرفته است كه با اقدام خودسرانه‌اش در ترور سردار سلیمانی چنین شرایطی را ایجاد كرده است.
آمریكا باید توجه داشته باشد زمان ماندنش در منطقه سپری شده و باید هرچه سریع‌تر منطقه را ترك كند.
اقدام ایران موجب شد ابهت ساختگی و پوشالی آمریكا به شدت شكست بخورد و برخی كشورها به خصوص كشورهایی كه در منطقه با هدف تامین منافع آمریكا به این كشور باج داده و پایگاه در اختیارش می‌گذارند مشاهده می‌كنند كه این كشور حتی نمی‌تواند امنیت خود را تامین كند چه برسد به تامین امنیت دیگر كشورها.
به این ترتیب دیگر حنای آمریكا برای این كشورها رنگ ندارد و شرایط شكل‌گیری همكاری منطقه‌ای منهای آمریكا نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.