انصاری‌فرد،پای میز محاکمه

پشت پرده‌های عجیب از اتفاقات هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس

انصاری‌فرد،پای میز محاکمه

 استعفای یكباره محمدحسن انصاری‌فرد از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس باعث شد تصویر شكاف عمیق بین اعضای تشكیل‌دهنده كادرمدیریتی باشگاه با شخص مدیرعامل برای همه اهالی فوتبال شفاف شود. انصاری‌فرد اعتقاد دارد آن قدر در جلسات توهین شنیده و تحقیر شده كه دیگر جایی برای ماندن نمی‌بیند. جدا از شرایط مدیریتی در باشگاه، انصاری‌فرد با پیچیده‌ترین بدهی‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس مواجه شده بود كه با توجه به حساب خالی پرسپولیس، نمی‌توانست راهی برای حل آن پیدا كند.
موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود كه بدانید اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با مدل مدیریتی انصاری‌فرد دچار مشكل بودند. گویا دو عضو هیات‌مدیره به جای آن كه مثل تمام هیات‌مدیره‌های شركت‌های دولتی و خصوصی، از شخص مدیرعامل گزارش كار و بیلان عملكرد دریافت كنند، به دنبال جزئیات فعالیت‌های او بودند.
مثلا به جای این كه انصاری فرد به هیات مدیره گزارش بدهد كه با یك اسپانسر جدید قرارداد بسته و یك مقدار مشخصی درآمدزایی كرده، باید به آنها می‌گفت از چه راهی وارد عمل شده، با چه كسانی صحبت كرده، چطور قرارداد بسته، چند درصد سود به باشگاه رسیده و... كه به گفته آنها انصاری فرد هم غالبا از ارائه  چنین جزئیاتی سر باز می‌زد.
از این رو، شكاف بین او و هیات‌مدیره بیشتر شد تا جایی كه به یك اختلاف بزرگ برخوردند و مدیرعامل باشگاه ترجیح داد خودش را حذف كند تا شاید یكپارچگی به مدیریت باشگاه برگردد.
سوای این موارد انتقادات دیگری هم به برخی تصمیمات مدیریتی انصاری فرد وارد است که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات متعدد و بی نتیجه در مذاکره با نمایندگان حقوقی برانکو، عدم شفافیت لازم در ماجرای جدایی کالدرون، تاخیر در پرداخت بخش اول مطالبات این مربی آرژانتینی و باز گذاشتن دست او برای طرح شکایت در فیفا و عقد قرارداد بی پشتوانه با آنتونی استوکس اشاره کرد. مواردی که همگی در دوران مدیریت انصاری فرد اتفاق افتاد و هر‌یک فشار مالی سنگینی را به پرسپولیس تحمیل کرد.



رسول‌پناه سرپرست پرسپولیس شد
هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بدون فوت وقت رسول‌پناه، رئیس این هیات مدیره را تا زمان تعیین وضعیت مدیر عامل، به عنوان سرپرست این باشگاه معرفی كرد. رسول‌پناه با تایید این خبر به سایت وزارت ورزش و جوانان گفت: در زمان مسؤولیت آقای انصاری‌فرد تعهدات مالی گسترده‌ای برای پرسپولیس ایجاد شده و چك‌های زیادی تحت عنوان هزینه‌های باشگاه خرج شده و الان با بدهی به روز مواجه هستیم و منتظریم آقای انصاری‌فرد در جلسه هیات مدیره درباره این موارد و تعهدات جدید برای پرسپولیس توضیح دهد.
وی ادامه داد: مطابق قوانین، استعفای آقای انصاری‌فرد باید در هیات مدیره مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد و تاكنون استعفایی از ایشان به دست ما نرسیده است.


قلیچ: پرسپولیس را موش آزمایشگاهی كردند
جدایی محمد حسن انصاری‌فرد از پرسپولیس از نگاه برخی پیشكسوتان، اقدامی لطمه زننده به بدنه مدیریتی باشگاه است. در همین راستا وحید قلیچ به جام‌جم گفت: وزارت ورزش دیگر چطور باید به باشگاه پرسپولیس ضربه می‌زد؟ تمام انتخاب‌هایی كه آنها برای پرسپولیس انجام دادند، اشتباه بود و باعث شد ما از اهدافی كه در ذهن‌مان بود، عقب بیفتیم. یك روز گفتند نژادفلاح بد است، طاهری را به جایش گذاشتند. دو سال بعد گفتند طاهری هم بد است و گرشاسبی را آوردند. سپس نوبت گرشاسبی بود كه به یكباره بازنشسته شود تا عرب را بیاورند تا به باشگاه سر و سامان بدهد كه او هم آمد و كار خاصی نكرد. حالا هم كه یك پیشكسوت پرسپولیس را مدیرعامل كردند، این طور با او برخورد می‌كنند.» قلیچ اضافه كرد:  پرسپولیس از نگاه آقایان به یك موش آزمایشگاهی تبدیل شده است. هر كاری دل شان می‌خواهد با این باشگاه و هوادارانش انجام می‌دهند. »



عربشاهی: این تصمیمات باشگاه را وارد بحران می‌كند
ضیا عربشاهی یكی دیگر از پیشكسوتان باشگاه پرسپولیس هم به موضوع استعفای محمدحسن انصاری‌فرد از مدیرعاملی این باشگاه واكنش نشان داد. عربشاهی در این مورد به خبرنگار جام‌جم گفت: «یكسری محاسبات و معادلات پشت پرده كه ما از آن سر در نمی‌آوریم باعث می‌شود پرسپولیس همیشه وضعیتی بحرانی داشته باشد. در واقع همین كه تیم به آرامش می‌رسد، طوری ریشه اش را می‌زنند كه انگار با این باشگاه دشمنی دیرینه دارند.» عربشاهی اضافه كرد: «انصاری فرد داشت كارش را در باشگاه انجام می‌داد و انصافا بعد از آن كه به پرسپولیس آمد، این تیم و باشگاه به آرامش بیشتری رسیدند. یادمان نمی‌رود در دوران مدیریت قبلی، چه اتفاقاتی رخ داد و حتی مردم جلوی در باشگاه تجمع كردند. تا باشگاه به آرامش رسید و توانست در صدرجدول رده بندی، فاصله خود با سایر مدعیان را بیشتر كند، برخی كمر همت بستند تا اوضاع تیم را خراب كنند. »



درخشان: تیم هزاران مشکل دارد، آقایان استعفا می‌دهند!
البته پیشکسوتانی هم هستند که بیشتر از آنکه نگران رفتن انصاری‌فرد باشند، نگران تصمیمات این‌چنینی هستند. حمید درخشان یکی از آنهاست. او در گفت‌وگو با میزان در خصوص استعفای انصاری‌فرد از مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: «این استعفا اصلا در این شرایط به سود پرسپولیس نخواهد بود، اینکه آقایان در میان مشکلات و خطر کسر ۶ امتیاز از فیفا، استعفا می‌دهند، اصلا کار خوبی نیست. اینکه همه چیز آرام پیش می‌رود حضور داشته باشی و زمان مشکلات بروی در شان باشگاه پرسپولیس نیست و متاسفانه صحبت‌های ما پیشکسوتان هم به جایی نمی‌رسد.» درخشان افزود: «به نظر من مشکلات باید ریشه‌یابی شوند و زیرساخت درستی به وجود بیاید تا این همه تیم‌های فوتبال ما به مشکل نخورند، هر وقت هم که کارمان به فیفا کشیده شده شکست خورده‌ایم. تا فکری به حال این فوتبال نشود وضعیت همین است.»