یک یلدای توپ!

گزارشی از پشت صحنه ویژه‌برنامه شب یلدا «شوتبال» شبكه نسیم

یک یلدای توپ!

امسال با وجود محدودیت‌های كرونایی یلدای خاصی را پیش رو داریم. اما اصلا نگران نباشید. مدیران تلویزیون، این جعبه جادویی به فكر شما هستند. گرچه برخلاف سال‌های گذشته از دیدار بزرگ‌ترها و دورهمی‌های خانوادگی محرومیم، اما تلویزیون سعی كرده این كمبود را جبران كند و با ساخت برنامه‌های دیدنی و جذاب، دورهمی متفاوتی را با مخاطبانش برگزار كند. شبكه نسیم هم كه همیشه پیشقدم بوده و با توجه به رسالتی كه به نسبت شبكه‌های دیگر دارد، برای شب یلدای مخاطبانش برنامه‌های مختلفی را با فضای شاد و مفرح در نظر گرفته است. از جمله ویژه‌برنامه «شوتبال» با اجرای حامد آهنگی كه با حضور تعدادی از هنرمندان و ورزشكاران ویژه‌برنامه شاد و مفرحی را برای مخاطبان خود تولید كرده است. جام‌جم به پشت صحنه این برنامه رفته و گزارشی از تولید آن داشته و با حامد آهنگی مجری، مقداد مومن‌نژاد یكی از تهیه‌كننده‌ها و محمد پیوندی كارگردان آن گفت‌و‌گو كرده كه خواندن آن خالی از لطف نیست. پس همراهمان باشید:

یلدا در بوستان ولایت
بوستان ولایت یكی از وسیع‌ترین بوستان‌های تهران است و شامل در‌های ورودیه بسیار كه همین ویژگی باعث می‌شود برای پیدا كردن مكان مورد نظر دور تا دور بوستان را طی کنیم.
در نهایت با راهنمایی یكی از نگهبان‌های زحمتكش بوستان ولایت، ورودی شهربانو را پیدا می‌كنیم و وارد استودیوی شوتبال می‌شویم. سمت چپ در ورودی لوكیشن، سالن غذاخوری است كه گروه موسیقی گیلكی «دیلمون» با پوشش زیبای گیلانی، مشغول كوك سازهای‌شان هستند و خواننده گروه هم در حال تمرین آواز است. سمت راست، اتاق تدوین و مهمان‌هاست كه مجری و شركت‌كننده‌هایی كه آمده‌اند، با هم در حال صحبت كردن هستند. تهیه‌كننده و كارگردان هم مدام در رفت و آمد هستند و كارها را سروسامان می‌دهند تا به موقع ضبط برنامه آغاز شود. وارد استودیو كه می‌شویم، نگاه‌مان به گروه موسیقی «آوای موج» می‌افتد كه از بوشهر به تهران آمده‌ و گوشه‌ای از سالن مشغول تمرین هستند. دو طرف استودیو جایگاه تماشاچی‌‌ها قرار دارد كه به دلیل كرونا، خالی است. عوامل نور هم در حال كار هستند. یكی از آنها از نردبان بلندی بالا رفته و یكی از نورها را تعمیر می‌كند. دو سه نفری هم میز مقابل مجری را با المان‌های یلدایی تزئین می‌كنند. از هندوانه و انار گرفته تا شیرینی، دیوان حافظ و گل. یكی از خانم‌ها هم میوه‌آرایی می‌كند. فضای پشت دكور هم اتاقی است كه چند سجاده روی زمین پهن شده و محیط آرامی دارد كه گفت‌و‌گوی ما با كارگردان در این مكان انجام می‌شود. مابین مصاحبه هم تعدادی از عوامل، برای خواندن نماز به این اتاق می‌آیند و ما هم برای این‌كه مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود، سعی می‌کنیم با صدای آرام‌تری گفت‌و‌گو كنیم. گروه‌های موسیقی به سالن غذاخوری می‌روند و بعد از صرف ناهار با انرژی بیشتری تمرین می‌كنند. البته پیش از تمرین مجدد و كوك كردن سازهای‌شان، با دكور یلدایی برنامه سلفی می‌گیرند.



میزبان هنرمندان شمالی و جنوبی
كم‌كم مجری و شركت‌كننده‌ها وارد اتاق گریم شده و همچنان كه در حال آماده شدن هستند، با هم گپ می‌زنند. حسین سلیمانی و سیدعلی صالحی از خاطرات بار اولی كه مهمان این برنامه شدند، می‌گویند و با هم شوخی می‌كنند. قرار است شركت‌كننده‌ها به دو گروه آبی و قرمز تقسیم شوند. به همین دلیل شركت‌كننده‌ها در حال كل‌كل درباره تیم فوتبال مورد علاقه خود هستند و با پوشیدن لباس‌هایی به رنگ آبی و قرمز، به‌اصطلاح برای هم كری می‌خوانند. تهیه‌كننده هم مدام به اتاق گریم سر می‌زند و از همكارانش می‌خواهد كه هر‌چه سریع‌تر آماده ضبط شوند. كار مجری به پایان می‌رسد، وارد استودیو شده و آخرین هماهنگی‌ها را با كارگردان و تهیه‌كننده انجام می‌دهد. جالب این‌كه به محض وارد شدن به استودیو، شروع به شیطنت و شوخی می‌كند. گاهی هم زیر آواز می‌زند و از خواننده‌های مورد علاقه‌اش می‌خواند و مورد توجه حضار قرار می‌گیرد. پشت استودیو و كنار سالن، میز نور قرار دارد كه تعدادی مونیتور روی آن است. فیلمبردارها و دوربین‌های‌شان در جای خود مستقر می‌شوند. نور و صدا هم تنظیم شده و با دستور كارگردان ضبط برنامه آغاز می‌شود. یك بی‌سیم مدام در دست كارگردان است كه از طریق آن با گوشی‌ای كه مجری دارد، در تماس است و در حین كار نكاتی را به او گوشزد می‌كند. جالب است بدانید در حالی كه همه‌چیز مقابل دوربین شسته رفته است، فضای پشت دوربین چندان مرتب نیست و فضای به‌هم ریخته‌ای دارد. عوامل هم پشت دوربین ایستاده‌اند تا در نبود تماشاچی‌ها و در مواقع لازم، مجری و شركت‌كننده‌ها را تشویق كنند. یك وال ‌ال‌ای‌دی هم پشت مجری قرار دارد كه مدام تصویر آن تغییر كرده و المان‌های یلدایی روی آن به نمایش درمی‌آید. مثل انار و هندوانه.
مجری با شور و هیجان و پرانرژی برنامه را آغاز می‌كند و بعد از پلاتو سلام مجری، گروه بندری در گوشه‌ای از سالن آماده شده و یك میكروفن برای خواننده گروه موسیقی جنوبی آوای موج در مركز دكور قرار می‌دهند. خواننده پشت آن قرار می‌گیرد. حامد آهنگی هم با دیدن میكروفن باز زیر آواز می‌زند و از خواننده مورد علاقه‌اش می‌خواند. با دستور كارگردان ضبط برنامه ادامه پیدا می‌كند و این گروه موسیقی چند قطعه می‌خوانند و مورد توجه و تشویق عوامل پشت دوربین قرار می‌گیرند. گروه قطعه‌ای را هم به پرستارها تقدیم می‌كند و با شنیدن و دیدن اجرای این گروه، فضای شاد و مفرحی در مقابل و پشت دوربین ایجاد می‌شود.



دربی تیم‌های آبی و قرمز
شركت‌كننده‌ها یكی‌یكی با معرفی مجری هركدام به شیوه خود و با انرژی وارد استودیو شده و شوخی و شیطنت‌های‌شان با مجری آغاز می‌شود. آنها مدام در حال پاسكاری با مجری هستند و كنترل شوخی‌ها و شیطنت‌های‌شان كار دشواری برای كارگردان و تهیه‌كننده است، چون به قدری با انرژی، با هم شوخی می‌كنند كه حتی كارگردان هم دلش نمی‌آید ضبط را متوقف كند. در نهایت چالش اول آغاز می‌شود و گروه صحنه، دو سبد و تعدادی بادكنك وارد استودیو می‌كنند. قرار است شركت‌كننده‌ها بادكنك‌های‌شان را باد كرده و با هد زدن آنها را داخل سبدها بیندازند. اما به قدری هنگام بازی شوخی و شیطنت می‌كنند كه افرادی پشت صحنه هم از تماشای این بازی لذت می‌برند. بعد از این چالش، باردیگر گروه موسیقی بوشهری قطعه‌ای را اجرا می‌كنند كه در این میان شركت‌كننده‌ها و مجری هم حال و هوای خوب و مفرحی را به اجرای شاد آنها می‌دهند. چالش بعد «پا به توپ» است كه در این بازی باید شركت‌كننده‌ها با چشمان بسته، توپ‌هایی را كه شبیه هندوانه است، پیدا كرده و آنها را شوت كنند. البته در این میان یكی از شركت‌كننده‌های هر دو تیم می‌توانند آنها را راهنمایی كنند. این بخش از بازی هم با انرژی شركت‌كننده‌ها و شوخی‌های مجری تماشایی‌تر می‌شود. ما هم كه پشت صحنه ایستاده بودیم، از دیدن این رقابت و شوخی‌های‌شان می‌خندیدیم و لذت می‌بردیم. نوبت به تقدیر تعدادی از كادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری می‌رسد و چند نفر از پزشكان و پرستاران این بیمارستان، مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند. همچنین لوح تقدیری از طرف مدیر شبكه نسیم به آنها اهدا می‌شود.



چالش فوتبال‌دستی
نوبت به اجرای گروه موسیقی گیلكی دیلمون می‌رسد. گروه نوازنده با لباس‌های زیبای محلی در گوشه‌ای از سالن و پشت به دوربین‌ها، در جای خود مستقر شده و خواننده گروه هم در مركز دكور و مقابل میكروفن، چند قطعه اجرا می‌كند كه بازهم مورد توجه و تشویق مجری و شركت‌كننده‌ها و عوامل پشت دوربین قرار می‌گیرند. شركت‌كننده‌ها و مجری در میان اجرای این گروه، كنار خواننده قرار گرفته و حركات موزون گیلكی انجام می‌دهند. بعد از اجراهای دلچسب و شاد این گروه، نوبت به فوتبال‌دستی می‌رسد. بنابراین بچه‌های صحنه دو دروازه در دو طرف دكور قرار می‌دهند و شركت‌كننده‌ها در جایگاه خود می‌ایستند و با دستور كارگردان رقابت آغاز می‌شود. بازهم هر دو گروه با شیطنت و شوخی با مجری و با تیم رقیب فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبان رقم می‌زنند. گاهی هم كارگردان كات می‌دهد و بعد بازی را ادامه می‌دهند. می‌توان گفت مهمان‌های خوبی برای برنامه انتخاب شده. به این دلیل كه پرانرژی و طناز هستند و پاسكاری كه در طنز و شوخی با مجری دارند، برنامه را دیدنی‌تر كرده. بعد از این چالش، نوبت به آیتم بعدی می‌رسد كه در آن مبینا نصیری و تعدادی از بانوان فینالیست وارد استودیو شده و آیتم آنها ضبط می‌شود. كارگردان و تهیه‌كننده مدام به ساعت‌های‌شان نگاه می‌كنند تا زمان را از دست نداده و به گفته خودشان ضبط برنامه را تا ساعت 20 به پایان برسانند. آن هم به دلیل محدودیت زمانی كرونایی است تا همه پیش از ساعت 21 بدون این‌كه جریمه شوند، به منزل‌شان برسند. بنابراین كار با شتاب و ریتم تندتری ادامه پیدا می‌كند و در نهایت یكی از گروه‌ها برنده شده و بعد از پلاتو خداحافظی مجری و شركت‌كننده‌ها، برنامه به پایان می‌رسد.


شوخی‌های یلدایی با مردم
حسین سلیمانی یكی از شركت‌كننده‌های ویژه‌برنامه شب یلداست كه درباره حضورش در این برنامه، به جام‌جم می‌گوید: «من بار دوم است كه به برنامه دعوت می‌شوم. بار اول به همراه مجید یاسر، مهمان امیرحسین رستمی بودیم و با هم رقابت كردیم. اما این بار به اتفاق امیر كاظمی و سیدعلی صالحی به برنامه دعوت شدیم، در دو گروه سه‌نفره رقابت كردیم و دو نفر از ورزشكاران به ما اضافه شدند كه برای من خیلی رقابت لذتبخش، شیرین و جذابی بود. شوخی‌هایی كه با همدیگر و با حامد آهنگی داشتیم را دوست دارم و فكر می‌كنم برنامه جالب و دیدنی‌ای برای مردم باشد. چون خیلی شوخی كردیم و هركدام از ما خواستیم با شوخی‌های‌مان حال و هوای خوبی را به مردم، در شب یلدا منتقل كنیم تا از فكر كرونا برای دقایقی خارج شوند. امیدوارم سال آینده یلدا را مثل گذشته برگزار كنیم، دیگر خبری از كرونا نباشد و بتوانیم از دورهمی‌های‌مان، مثل سال‌های قبل لذت ببریم.»



شوتبال؛ میدان مبارزه
محمد پیوندی را هنوز هم خیلی‌ها با مجموعه برنامه «ماه عسل» می‌شناسند. او كارگردان مسابقه شوتبال است كه درباره ویژگی‌های فصل دوم این برنامه به جام‌جم تاکید می‌کند: «كاری كه ما برای فصل جدید كردیم، این بود كه سعی كردیم در كنار بستری كه شوتبال به عنوان یك میدان مبارزه فراهم كرده بود، یك مقدار محتوا به آن اضافه كنیم. یعنی سراغ آدم‌هایی رفتیم كه كمتر دیده و شناخته شده‌اند و بستر رقابتی ایجاد كردیم تا دیده و شناخته شوند. یعنی می‌خواستیم كه به دیده شدن آنها كمك كرده باشیم. البته در سری اول شوتبال سلبریتی‌ها حضور داشتند. اما در این دو فصلی كه ما كار كردیم، چهره‌ها را حذف كردیم. در عوض افرادی وارد برنامه شدند كه به نوعی قهرمان و سلبریتی زندگی خودشان هستند، اما به دلایلی تاكنون دیده نشده‌اند. به هر حال شبكه نسیم برنامه‌های دیگری دارد كه از حضور چهره‌ها در آن استفاده شود. اما ما در این برنامه فضا را برای حضور افرادی كه دیده نشده‌اند، فراهم كردیم. فكر می‌كنم این به هوشمندی مدیران شبكه نسیم مربوط می‌شود كه این بستر را برای این افراد، در شوتبال مهیا كرد.»
وی ادامه می‌دهد: «ما شوتبال را به لیگ تبدیل كردیم كه هم خانم‌ها در آن حضور دارند و هم آقایان و همه نگاه جدی هم نسبت به این رقابت دارند. حتی بازی‌ها را هم متنوع طراحی كردیم و در فرم تغییراتی دادیم كه در گفت‌و‌گو و جلسه با تهیه‌كننده‌ها این اتفاقات افتاد. به دلیل این‌كه من در این سال‌ها مدام در حوزه‌های اجتماعی كار كرده‌ام، احساس می‌كنم ما در كشورمان تنوع بسیاری برای ارائه آدم‌ها داریم و با توجه به تنوع جغرافیایی و قومیتی به قدری می‌توانیم برنامه‌های متنوع بسازیم كه به نظرم هیچ كشوری چنین بستری را در اختیار ندارد. بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت خیلی استفاده كنیم. همچنین ما در این برنامه سعی كردیم سراغ زندگی آدم‌ها هم برویم. البته كرونا تاثیرات بسیاری روی كار ما گذاشته، با این حال سعی كردیم به اهدافی كه مدنظر داشتیم، برسیم.»
پیوندی همچنین درباره بازخورد مخاطبان و تاثیر نظرات آنها روی برنامه هم عنوان می‌كند: «به نظر من یك برنامه‌ساز خودش احساس می‌كند كه در اتمسفر پیرامونش چه اتفاقاتی رقم می‌خورد. این اتمسفر اعم از همكاران، دوستان، مردم و فضای مجازی است. بنابراین می‌توان محك زد كه چه بازخوردی مخاطب از دیدن برنامه دارد. تاحدودی هم بازخوردها خوب بوده، اما باز هم ما در تلاشیم تا اتفاقات بهتری را در برنامه رقم بزنیم. تلاش هم می‌كنیم تا نظرات‌شان را تا حدودی در برنامه منعكس كنیم. به‌خصوص این‌كه آدم‌هایی در برنامه ما حضور دارند كه از دل جامعه آمده‌اند و همین باعث می‌شود كه مخاطبان بسیاری برنامه را دوست داشته باشند.»وی در پایان هم درباره ویژه‌برنامه یلدا می‌گوید: «از آنجایی كه شب یلدای امسال مقارن با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار شده، سعی كردیم فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبان برنامه ایجاد كنیم تا دورهمی یلدایی را با تلویزیون و برنامه ما برگزار كنند. به همین دلیل از شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه كشور، گروه موسیقی دعوت كردیم و از تعدادی از هنرمندان كمدی و ورزشكاران برای رقابت دعوت كردیم تا بتوانیم یلدایی به‌یادماندنی را برای مخاطبان ایجاد كنیم.»




دورهمی یلدایی با شبكه نسیم
مقداد مومن‌نژاد یكی از تهیه‌كننده‌های این مسابقه دیدنی است كه درباره ویژه‌برنامه شب یلدا و كلیت شوتبال، نكاتی را به جام‌جم می‌گوید كه می‌خوانید: «تعهدی كه ما به شبكه داریم، این است كه شوتبال در 98 قسمت تولید شود كه حدود 38 قسمت پیش از ماه محرم كار شد و ادامه آن در حال تولید است. البته در محتوا، شركت‌كننده‌ها و دكور تغییراتی را نسبت به فصل قبل داشته‌ایم. ضمن مشورت و تبادل نظر با دوستان، تغییرات محتوایی خوبی نیز داشته‌ایم. البته بخش بانوان را هم به كار اضافه كردیم که به چشم آمد، دیده شد و مورد توجه قرار گرفت. چون آدم‌هایی در این برنامه حضور پیدا كردند كه پیش از این فرصت
دیده شدن و شناخته شدن نداشتند. حتی در بین ورزشكاران هم افرادی بودند كه به دلایلی دیده نشده بودند و با این برنامه شناخته شدند. درباره مجریان برنامه هم باید بگویم كه ما از همكاری با آقای رستمی در فصل یك برنامه بسیار راضی بودیم. اما فصل دوم تغییرات بسیاری در محتوا داشت و ما برای این برنامه گزینه‌های دیگری داشتیم. در نهایت هم با خانم نصیری و آقای آهنگی به نتیجه رسیدیم كه تا به امروز بازتاب خوبی داشته و انتخاب‌های درستی بوده‌اند. البته آقای آهنگی به‌واسطه اجراهایی كه در «خندوانه» و استیج داشته، متوجه شدیم می‌تواند از پس این كار بربیاید و خانم نصیری هم پیش از این در برنامه دیگری با ما همكار بود و به‌شدت همكاری خوبی داشتیم. من به عنوان یكی از اعضای این گروه، از انتخاب مجری‌ها راضی هستم و فكر می‌كنم مخاطب هم توانسته با آنها ارتباط برقرار كند.
درباره شب یلدا و ویژه‌برنامه‌مان هم باید بگویم كه شبكه از ما خواست تا ویژه‌برنامه‌ای به همین مناسبت، جدا از شوتبال هفتگی‌مان داشته باشیم. در این برنامه بازی‌ها را به صورت فان با هنرمندان و ورزشكاران اجرا كردیم و فكر می‌كنم مخاطب از دیدن برنامه لذت خواهد برد. به هر حال در شب یلدای امسال، كرونا باعث شد دورهمی‌ها از مردم گرفته شود و تلویزیون هم سعی كرده تا با برنامه‌های مختلف، در شبكه‌های مختلف دورهمی را با مردم برگزار كند. ما هم در حد بضاعت تلاش كردیم که برنامه مفرح و شادی را برای مردم تولید كنیم.»




خودم را مجری نمی‌دانم
حامد آهنگی یكی از مجریان «شوتبال» است كه در گفت‌و‌گو با جام‌جم درباره اجرای این برنامه و به‌خصوص ویژه‌برنامه شب یلدا نكاتی را مطرح كرد:

 مردم شما را بیشتر با استندآپ‌های كمدی‌تان به‌خصوص در برنامه «خندوانه» می‌شناسند و حال اجرای یك مسابقه را برعهده گرفتید. از تجربه اجرای این برنامه بگویید.
 اول این‌كه اجرا كار بسیار سخت و متفاوت از بازیگری است. به همین دلیل ممكن است یك نفر بازیگر بسیار توانمندی باشد و سال‌ها تجربه بازیگری داشته باشد، اما در بحث اجرا نتواند به آن اندازه موفق باشد. نمونه‌هایی هم از این موضوع در تلویزیون داشته‌ایم. البته كه من خودم را مجری نمی‌دانم و ادعایی هم در این زمینه ندارم.
با این حال تجربه بسیار جذابی برای من بود.
 البته شما تجربه اجرا روی استیج را دارید و همین نكته توانسته به اجرای این برنامه كمك كند.
 بله دقیقا. همان‌طور كه گفتید، من تجربه اجرا روی استیج و ارتباط مستقیم با تماشاگر را دارم و بخش مهمی از كارم بداهه‌گویی است. به همین دلیل توانسته‌ام از همان تجربیاتم در اجرای شوتبال استفاده كنم. البته من همیشه اولین منتقد نسبت به خودم هستم. خیلی از خودم راضی نیستم، هنوز در حال آزمون و خطا هستم و سعی می‌كنم بازخورد مخاطب را بگیرم و نقاط ضعفم را بفهمم.
 با توجه به اجرای نسبتا جدی كه در شوتبال دارید، چقدر این فضا برایتان مهیاست تا بتوانید مثل خندوانه از بداهه‌گویی و طنز در اجرا استفاده كنید؟
 من از ابتدا به همین دلیل پذیرفتم مجری مسابقه ورزشی باشم كه از قابلیت كمدی خودم در كار استفاده كنم. اما تا یك جاهایی این امكان وجود دارد. چون شركت‌كننده‌هایی كه وارد این برنامه می‌شوند، به‌شدت برایشان برد و باخت مهم است و برایشان خیلی مهم است كه به جام برسند. از این نظر نمی‌توانم خیلی از قابلیت‌هایی كه گفتید، در كار استفاده كنم یا شوخی كنم. چون ممكن است در حق یك گروه اجحاف شود و به یكی از گروه‌ها لطمه‌ای وارد شود. بنابراین در حین مسابقه خیلی رعایت می‌كنم و از این نظر این فرصت برایم مهیا نیست كه درصد فان برنامه را بالا ببرم.
 بنابراین تمام موقعیت‌ها و شوخی‌های طنز را برای ویژه‌‌برنامه یلدا گذاشته‌اید؟
(می‌خندد). بله دقیقا. چون مسابقه و رقابت بین گروه‌ها تا آن اندازه جدی نیست. شركت‌كننده‌ها دوستانم هستند و من می‌توانم به‌راحتی كاری كنم كه هم به شركت‌كننده‌ها خوش بگذرد و هم به مردمی كه پای این برنامه می‌نشینند. به همین دلیل وسط مسابقه می‌روم و اذیت‌شان می‌كنم تا مخاطب از تماشای آن لذت ببرد. یا این‌كه به هر دو تیم كمك می‌كنم تا فضا از رقابت جدی دربیاد و فضای شاد و مفرحی ایجاد شود.
 تاكنون چه بازتابی درباره اجرای‌ شوتبال از مردم گرفته‌اید؟ آیا شما را به عنوان یك مجری مسابقه تلویزیونی پذیرفته‌اند؟
 من پیش از این هم گفتم كه ادعای اجرا ندارم و خودم را مجری نمی‌دانم. هیچ‌وقت هم مجری نخواهم شد. حتی در استیج هم كه برنامه داشتم و مجری نمی‌آمد، خودم این كار را انجام می‌دادم. ولی معتقدم هر كسی باید كاری را انجام بدهد كه در آن تبحر دارد. من هم اینجا در كنار شركت‌كننده‌ها حضور دارم و بین مسابقه و شركت‌كننده‌ها با مردم پل ارتباطی هستم. به همین دلیل از همكارانم هم گاردی ندیدم و حس نكردم. مردم هم كه همیشه به من لطف و محبت دارند. برای شب یلدا هم تلویزیون تلاش كرده برنامه‌های پر و پیمانی داشته باشد. ما هم تلاش می‌كنیم شب خوب و شادی را برای مردم مهیا كنیم، چون سال‌های گذشته كنار بزرگ‌ترها و خانواده‌هایشان بودند، اما امسال با تلویزیون جشن می‌گیرند. ضمن این‌كه از پرستاران و پزشكان كه حدود یك سال است تلاش می‌كنند و عده‌ای از همكاران‌شان هم در این راه به شهادت رسیده‌اند، به نوعی در بخشی از برنامه قدردانی می‌كنیم. ضمن این‌كه از شمال و جنوب كشور گروه موسیقی دعوت كرده‌ایم تا فضای شادی را برای مردم رقم بزنیم.